Sanna Ehdins oseriösa utfall och dito marknadsföring

Vad driver en någorlunda känd, påstått andlig människa, säljare, författarinna och föreläsare, till att använda lögner och smutskastning mot konkurrerande produkter samt att skriva kränkande om alla dess användare jorden över – som marknadsföring av sig själv samt de egna produkterna?

Vad är det som gör att en del människor okritiskt sväljer precis allt utan granskning?

Utvecklar en människa fettlever och insulinresistens av ett äpple om dagen, eller ens tre äpplen för den delen – eller handlar det kanske snarare om brister och en livsstil med mycket skräpmat, stress och/eller annan belastning?

Studier visar att dagligt intag av abnorma mängder High fructose corn syrup (HFCS), som exempelvis i läsk, på sikt orsakar skador i kroppen (duh). Behövdes ens en studie för att klargöra detta om onaturligt industrisocker, det vita sockret vi hör om hela tiden i landet där vi äter mer smågodis än alla andra? Studier är ofta bra för lärande och förståelse, men vissa människor och intressegrupper tar sin chans att förvanska innehållet till sina egna syften.

Frukt, med naturlig fruktos bunden till fibrer, i sällskap av vitalämnen (så som sammansättningen i de attackerade produkterna), är något helt annat och det verkar de flesta medvetna människor med helhetstänk vara överens om, i balans med en i övrigt sund kost.

Transfett är skadligt = allt fett är skadligt? Nä, smartass. 🙂

Den svenska alternativa sfären (åtminstone delar av den) är i akut behov av enskild och kollektiv självrannsakan, för att vi alla tillsammans ska kunna växa till en kraftfull gemensam vågrörelse där varje droppe är viktig, och för att undvika bli en stillastående ankdamm i försurning.

~~~

Näringsbrister orsakar obalans och emotionella svängningar, den kognitiva (tanke)förmågan begränsas. Osäkerhet är en orsak till mobbing och otrygghet kan leda till användande av härskartekniker som försvarsstrategi. 

Sanna Ehdin agerar rollen av en vuxen mobbledare, hon går ut aggressivt och kränker gränslöst men när hennes läsare ger sakliga svar på tal utifrån sina egna erfarenheter, kunskap och besvikelse så snoppar hon av dem, antingen genom total tystnad eller med att grundlöst hävda kränkning mot sig själv, i stället för att bemöta seriöst. Det kommer många väldigt fina svar från dem med verklig kunskap och erfarenhet så jag har denna gång valt bort att svara i Facebookröran (attacken gick ut på flera sidor samtidigt) mer än kort, utan kommenterar och dokumenterar i stället via bloggen som hon också drog med sig ned i smutsen.

Jag och flera med mig fick här nog och tänker inte längre tyst ta emot obefogade utfall från en mindre kändis med stort ego och högljudda supporters – för att hon är en offentlig person, eller ens i kärlekens namn, för kärlek innebär också att sätta sunda gränser.

Det här blogginlägget författar jag inte ensam och kanske handlar det inte enbart om en person och hennes strategier utan om alla stora egon som lätt tar sig position som högre vetande i Sveriges alternativa sfär, som är relativ liten. Om hela fenomenet där vi pratar varmt om uppvaknade och enhet, men som för en del bara innefattar deras egen sanning, de som vågar uttrycka annat förlöjligas. Jag hoppas innerligt att det bara handlar om utvecklingskrämpor och utrensningssymtom, i process till harmoni på området och mellan alla verksamma.

Det här inlägget är inte riktat till Sanna Ehdin, det är min tid och energi nedlagd på dokumentation, skrivet tillsammans med- och för mina läsare, mina vänner, kollegor, kunder, FitLineanvändare och alla andra som vill se hela bilden och nyanser. Nödvändigt då sanningen raderas och manipuleras på annan plats.

~~~

Inlägget skulle kunna göras kort med en enkel rekommendation:

Lita inte på säljare eller behandlare som smutskastar andra företags produkter för att lyfta fram sina egna, kanske i synnerhet när de är kända profiler och inte alls borde behöva sjunka så lågt som till falsk ryktesspridning och förtal.

Och en iakttagelse:

Att FitLineprodukterna är så effektiva att de utgör ett så uppenbart stort hot mot andra stora säljande aktörer på marknaden (med egna märken och koncept inom hälsobranschen) att man aggressivt och aktivt sprider dynga om dem, är egentligen ett av de bästa betygen produkterna kan få utöver alla våra fantastiska resultat som visar sig på löpande band och i väldigt många fall även konstateras hos förbryllade läkare.

Flikar in en replik från PM Swedens VD Gabriel Callert till Sanna Ehdin:

Gabriel

Så Sanna säljer produkter enligt MLM-principer, marknadsföringsformen som flera av fansen uttrycker sin okunnigt baserade avsky mot. Mycket intressant! 🙂

Och det inkongruenta svaret, var finns kränkningen och en attityd att nämna? Samt sedvanlig dos självhävdelse, man får inte ge mobbare svar på tal för då förvandlas de plötsligt till offer. Seniorduvan som gör godtycklig bedömning utefter påståenden på internet och vet bättre om allt än alla andra forskare och experter, research i sin högsta form.

Sanna självgodhet

Fler i samma stil, personligt riktade kommentarer utan hänsyn till innehållet hon faktiskt svarar på, jag börjar ana aliens:

Sannas narcisstiska svar

Paranoia? Vem av alla dem Sanna angriper i tråden har mailat henne och frågat om FitLine, de har ju kunskapen som Sanna saknar. Att människor på annan nivå mailar frågor är något man får räkna med som offentlig hälsoguru i rampljuset, att ta emot och besvara med ödmjukhet, inte att hata och slänga ut som galla på Facebook. Att hon marknadsför både sig själv och sina produkter kan man se överallt där hon kan följas, även i denna tråd, bildexempel nedan.

~~~

Jag själv har också under åren erfarit att flera av ikonerna, idolerna, de kända profilerna i vår lilla damm inte sällan är obalanserade och verkar drivas just av att stå i rampljuset och smörjs av beundran, ja som på många andra områden. Det kan se väldigt bra ut på ytan men vid närmare titt är sömmarna slarviga och svaga. De verkligt genuint kunniga och erfarna, de jag personligen helst vänder mig till för frågor och rådgivning, är oftast väl jordade personer med genomgående ödmjukhet … de vet att de inget vet.

Min filosofi är att dela det jag tror på och brinner passionerat för, till dem som vill, istället för att  lägga energi på att såga vad andra tror på och brinner för … i synnerhet inte när det gäller sådant i samma bransch, sådant som är ämnat för att människor att må bra. (Läkemedelsindustrin är en annan historia) Det finns så otroligt mycket ohälsosamt på vår jord att bekämpa om något ska bekämpas.

Jag var på väg att skriva detta inlägg redan förra sommaren då Sanna slängde sin redan svajande seriositet på soptippen via upprepade plumpa uttalanden och rena lögner. Trots att hon i sin position har anhängare som lyssnar blint till hennes varje ord (makt), trots att hon inte axlar det stora ansvaret med vördnad utan använder positionen för egen vinning, så valde jag i stället att försöka vara ”den bättre människan” och skrev endast av mig i ett Facebookinlägg utan att nämna namn, för att få det ur systemet och återgå till mitt positiva fokus.

Men nu kom det till min vetskap via flera besvikna fans och läsare som hon tappar allt fler av i snabb takt, att hon körde igång igen för ett par kvällar sedan och drog med sig min blogg i smutskastningskampanjen – denna blogg skapad med enorm kärlek och lika mycket jobb i en vardag som varit väldigt tuff att få ihop, otaliga timmar för att förmedla information och våra erfarenheter, för att kunna hjälpa andra … till en början främst andra föräldrar till barn med svårigheter inom autismspektrum och ADHD.

Sanna går till personlig attack och angrepp mot väldigt många kämpande människor som gör allt för sin och sina barns hälsa, med fina resultat som Sanna hånar, förlöjligar och påstår är lögner.

Jag har nog fler än en gång också länkat till- och gjort reklam för Sannas arbete, jag har också naivt trott att vi hälsomedvetna höll ihop i dessa tider då det kanske är viktigare än någonsin. Mycket starkare krafter gnuggar händerna åt de här sandlådefasonerna i friskvårdsrörelsen. Hur ska vi kunna utgöra en inbjudande motvikt till den stora läkemedelsindustrin och gelikar, om vi lägger vår energi på att förgöra varandra? Sanslöst.

Enough is enough, människor är fria att vältra sig i självgodhet, narcissism, avundsjuka, or whatever floats our goat, men axlar man inte ett mycket större ansvar över sitt beteende och hur man förvaltar sin position, som offentlig person?

~~~

Jag tror inte jag behöver kommentera nivån på dessa professionella utlåtanden (offentliga inlägg) från förra raiden på dr Sannas ena Facebooksida, juli 2014, de talar för sig själva:

Skärmklipp1aSkärmklipp1a2

men … ?

Skärmklipp1bSkärmklipp1cSkärmklipp1d

Klickbar länk till Ingrids story

Skärmklipp1e

Vi och de som skrev seriösa privata meddelanden med både information och frågor bemöttes av total tystnad. Snart därefter fortsätter Sanna under ett annat inlägg, ett påstående till och sedan knäpptyst:

Skärmklipp2

Kommentarer i samma anda under inlägget från häromdagen, ett så osmakligt lågvattenmärke att jag knappt finner ord – Sanna, andlig, doktor och forskare kränker i sin position tusentals hälsomedvetna människor jorden över:

Screenshot_2015-05-18-21-19-38-1

Ja såklart Sanna att du hellre rekommenderar dina produkter och inte konkurrenternas, men du skulle få mycket större trovärdighet och utdelning om du avstod att smutskasta andra:

Screenshot_2015-05-18-21-19-43-1-1

Sågar och säljer, ofta i samma andetag, det gäller inte bara kostillskott (Holistic, pulver, tabletter och måltidsersättning), kostsam såpa och dylikt utan även böcker, i artikeln ”Sanna Ehdin Anandalas analys av ”Fifty Shades of Grey”” riktas kritiken mot den skönlitterära storsäljaren, för att i andra halvan av texten låta reklam och hyllning av sin egen bok ta över.

Dr Sannas fans hejar gärna på med att FitLine är svindyra produkter men vad är det som kostar så enormt mycket mer i Sannas soldryck, all storsinthet och kärlek?

Soldryck

Är Sannas produkter garanterat GMO-fria, är de framtagna via ett stort team av välrenommerade forskare, läkare mfl experter på hög nivå, som arbetar heltid med utveckling och optimering, har de flerfaldiga patent och studier bakom sig, håller de GMP-standard så renheten garanteras, HAACP, ISO, finns de med på Kölner liste och testas av Internationella olympiska kommitten samt Swiss Vitamine Institute, används de av en mängd stora elitidrottare etc etc.

Garanterad effekt, kvalitet och säkerhet kostar och innehållet i Sannas pulver är en bråkdel av det vi får genom FitLine, till en mycket högre kostnad.

Sanna propagerar ofta emot ”pulvermat” och för riktig mat när hon sågar konkurrenters produkter. Hennes egna pulver, samt kosttillskott och måltidsersättning hon säljer är alltså undantaget fastslaget av henne själv. Ja hon får ju faktiskt tycka och göra precis som hon vill, men återigen, hon sitter på en position där folk blint lyder hennes minsta vink.

~~~

Jag skulle vilja bjuda in Sanna till att ”practice what you preach” – självrannsakan är sunt med jämna mellanrum, lev från hjärtat, inte genom rädsla, hat och attack mot andra. Vi vill dig inget ont, du behöver inte vara rädd för oss, en del av oss har mer eller mindre haft dig som idol (väldigt många är oerhört ledsna och besvikna över ditt agerande), vi vill bara vara friska och må bra, dela med oss om vad som hjälpt oss, leva och låta leva, gärna tillsammans i positiv samverkan.

Så här skriver en tjej i en grupp för FitLineanvändare:

Det intressanta är att det var först när jag började med fitline och kom i balans som jag fick upp ögonen för Sannas bok. Detta pga att näringen började bli viktig för mig. En annan sa precis samma sak att när hon började med fitline så började hon automatiskt äta bättre. Sanna vinner på att folk börjar med fitline anser jag. Vi får upp ögonen för näring och vill veta mer.
Hon förstör mest för sig själv skulle jag vilja säga…

~~~

Till sist, jag kan ge svar på många frågor om och kring FitLineprodukterna, att de inte är syntetiska, de är garanterat GMO-fria, informera om fruktosens funktion och verkan (nej det är inte HFCS) med mera och jag har tillgång till en enorm erfarenhetsbank med så många resultat, enorma som mindre, genomgående positiva förändringar i alla möjliga olika människors kroppar och liv. Men jag kan inte skriva en bok för att tillfredsställa alla självutnämnda experter som doktorerat på internet genom att okritiskt ha svalt illasinnad propaganda och som egentligen inte vill ha svar utan enbart självbekräftelse. Jag lägger min helhjärtade energi på dem som har ett genuint intresse, som vill höra vad jag har att förmedla.

Efter denna dokumentation fortsätter jag på det viset, mitt liv som är helt fantastiskt och underbart, till stor del just på grund av vad FitLineprodukterna har gjort för mig med sitt rena innehåll, högsta kvalitet, effektiva sammansättning samt unikt höga och direkta upptag ut på cellnivå. Men från början på grund av att jag väljer nyfikenhet och öppenhet, för att jag vill utforska och ständigt vidareutvecklas. Jag har jobbat med mig själv under många år på många olika plan, med många olika metoder och utbildning, och hjälpt andra så gott jag kan genom att dela med mig. Jag väljer ut vad som känns rätt eller logiskt för mig att prova, man måste sålla i en uppsjö av alternativ, jag lämnar resten åt sidan utan att döma eller förkasta det jag ej har rättvis kunskap eller erfarenhet av. Jag tror inte på allt och alla inom alternativbranschen men vill jag veta något så söker jag dem som har kunskap och erfarenhet, jag letar inte upp deras hatare på internet.

~~~

Blandade svar på tal och många härliga erfarenheter gällande användning av FitLineprodukter, så lätta att missa eller nonchalera på Facebook där de försvinner i flödet:

Leverskador? Personligen har jag två vänner som fått superfina resultat även vid Hepatit och Gilbert syndrom (trots samtidigt alkoholmissbruk och starka mediciner)

#Ayla Lever

Trötthet, hormonella besvär, ledstelhet, glädje, skola, ångest, depression, autism, ADHD, medicinering mm

#erf Eva Lindström

Allergier, astma, migrän, vanliga tillstånd som balanseras och försvinner på löpande band

#erf

Lever, blodsocker …

#erf2

Reumatism, Sjögrens syndrom, kronisk trötthet, fungerande mage, balans, stresstålighet, hår, hud, naglar

#erf3

#Kristin Husa #Kristin Husa2

Svar_på_tal

Livslång migrän, nacke, kotpelare, sockerberoende, panikångest

Svar_på_tal2

Svar_på_tal3

Lever, B12

Svar_på_tal4

Sanna besvarar faktiskt denna kommentar, med ett ickebemötande, och med ytterligare reklam för sitt eget pulver:

Svar_på_tal4b

Kronisk smärta, vandrande värk

Svar_på_tal4c

Psoriasis artrit, cellgift

Svar_på_tal5

Svar_på_tal6

Svar_på_tal7

Lever, Ulcerös Colit, sondmatning mm

Svar_på_talMarieLundin

Det sprids dokument med aggressivt innehåll på Facebook, där man far med flera olika lögner som exempelvis att det inte finns innehållsförteckning på burkarna (detta är lagstadgat), enklaste sättet att skjuta sig i foten på? Man hittar även på ingredienser som inte finns i produkterna samt påstår att sockerinnehållet är upp till närmare 5 gånger högre än vad det är – och tror på det så mycket att man uppmanar oss insatta att läsa på. Det finns även något som kallas troll på internet. Haters gonna hate som man säger.

Svar_på_talInnehållsförteckning_TROLL

Medicinering, ryggsmärtor, nytt liv

Mikaela

Theresia

En kvinna (med egna titlar på alternativområdet) skriver på en privat sida och jag citerar endast den sista meningen i texten som är sorglig men skrämmande sann:

Jag ser på FL så som läkare ser på homeopatin: det är ett hot för att det gör folk friska.

Näringsterapeuter gillar inte konkurrens! Jag har aldrig förr stött på så stora egon som det finns i alternativbranschen.

~~~

Sanna kapar diskussionerna (FB är lite fel plattform för det då det saknas funktion för att låsa trådar) efter några kommentarer som går helt i hennes linje, fyllda med lögner som hon utan granskning tackar för som fakta, medan upprepad seriös information hon fått om FitLineprodukterna har totalt och fullt ut avvisats utan process (ingen ackommodation). Hon raderar godtyckligt kommentarer, så här kommer en sista screenshot på en del innan det städades bort och obekväma personer blockerades.

Sanna Avslut

Dr Sannas och Big Pharmas strategier, samma art, olika grad.

Radera all verklig fakta, släpp fram kraftigt manipulerad sådan som stödjer sin sak, gör sig av med dem som hotar fasaden och att avslöja lögnerna. Håna, härska, anta martyrskap, ignorera, byta ämne, censurera, radera, blockera, ge fagra tal om att leva utifrån hjärtat i den nya tiden, ta på det breda leendet och sola i fansens stjärnögda beundran.

Egna emotionella utspel projiceras direkt på oliktänkare när de försöker nå fram med fakta och erfarenheter, de tystas snabbt ned genom att hon hävdar kränkning, vilket ger henne rätt att blockera dem sedan. Scary. Sanna har även raderat egna kommentarer som påpekats vara mindre smickrande för henne, så att få en helhetsbild är inte lätt, men en klarsynt människa behöver sannolikt inte läsa varenda fadäs.

Narcissistiska och antisociala (psykopatiska) strategier verkar handla om grad och inte art, hos individer såväl som i grupp, personlig grandiositet (separata abnorma egon) eller grandiosa grupper tex megaindustrier som ett gemensamt väsen. Same same, different shape.

confuse_facts

~~~

Texten jag skrev på Facebook förra sommaren:

Jag har på kort tid stött på några fall av oerhört oprofessionellt beteende inom den svenska hälsoscenen, och det tynger mig lite att en del är så rädda för konkurrens och sätter prestige före de påstådda gemensamma målen om en bättre värld och välmående för alla … man talar om den nya tiden och förändringarna som måste ske i samhället men lever ofullständigt utefter de egna lärorna, rädslor styr fortfarande, bibehåller splittring och motverkar enhet med sina försvarsstrategier.

Man anser sig vara upplyst men har återigen fastnat, i den nya identiteten, de nya idéerna som tagit över de gamlas roll och blivit rigida, där egot enbart tillåter viss assimilation, och aggressivt skjuter bort det som hotar att riva bekväma föreställningar … man orkar inte bygga upp en gång till, men det är endast så växande kan ske.

Ingen är perfekt, absolut inte jag själv, men jag önskar verkligen äkta möten, till öppensinnad, öppenhjärtad dialog mellan människor där missförstånd, okunskap och konflikter uppstår. Jag önskar ödmjukhet särskilt ifrån de inflytelserika på området, hälsoidolerna som har tagit över skolmedicinens roll där den spelat ut sin – för de besitter makten över sökande människors liv, fansen som inte ifrågasätter stjärnornas allsmäktighet. Istället möts jag av tystnad och och metoder för nedtystande av obekväma frågor …

Det var tungt men det lätta är att ha fokus på- och sprida all samlad kunskap och erfarenhet av det jag själv lärt mig, upplevt och sett fungera … min energi vill jag lägga på att hjälpa människor att bli friska och må sitt bästa. Det är oerhört upplyftande att ta emot feedback från alla som funnit inspiration, läkning och förhöjd livskvalitet därigenom – där är mitt fokus och min passion, som startade i det mirakulösa tillfrisknande min son genomgått. Min egen historia är också ett mirakel i sig, jag önskar alla det vi fått.

Fokus på att enbart erbjuda mitt bästa, för det jag har att ge blir aldrig bättre genom att jag sprider desinformation (på svenska: dynga) om vad andra hälsoarbetare har att erbjuda. Att professionella på området kliver över detta lågvattenmärke gör mig förvånad men samtidigt inte för vi lever i en tid av överraskningar, av stor omställning, vilket alltid innebär vissa krämpor och utrensningssymtom, sannolikt skeende på alla nivåer.

Jag har givetvis också ett ego som vill styra, jag har rädslor som vill stoppa mig, stänga in mig och sätta upp försvar …och det sker titt som tätt trots bästa intention, men skulle jag medvetet förstöra för andra människor i syfte att lyfta mig själv, snälla vänner och kollegor, skaka om mig hårt eller varsamt vad situationen kräver! Smiley heart

Ljus, medvetenhet, enhet – inte konkurrenstänk – är den nya tidens melodi och ett ständigt ökande antal spelar tillsammans i harmoni nu. Det är spännande tider vi lever i – om vi vill och vågar se, men det som sker det sker ändå.

☆☆☆♡☆☆☆

Ett långt inlägg men jag har inte skrivit blogg på väldigt länge och har jag väl kommit igång … 😉

Samlande och sammanställning är min grej, hänger mig så sällan nuförtiden i det längre skrivandet så det väckte faktiskt upp kreativitet jag saknat en längre tid! Och oj vad många fina erfarenheter som delats tack vare Sanna. Oftast biter man sig själv i stjärten när man är ute på mission med ont uppsåt. ^^

Jag tar inte mig själv och livet på enormt allvar, jag har aldrig upplevt mig själv som perfekt utan brister, tvärtom faktiskt, och jag är inte ute efter att vinna poäng eller vill delta i pajkastning, jag är ingen tävlingsmänniska utan hoppas på mitt naiva vis att vi alla ska få må sitt bästa, fysiskt, mentalt och känslomässigt. Jag ville bara sätta ned foten ordentligt med detta inlägg, för att sedan lyfta den och promenera vidare. 🙂

Jag önskar att vi alla med samma mål kunde släppa all söndrande prestige, med tillhörande kamp om att veta och vara bäst före allt annat … och i stället samarbeta, vara glada över all framgång på hela hälsoområdet – för vad spelar det för roll om det är min produkt/metod som skänker en människa hälsa och välmående, eller din? 🙂

I-hope-we-all-make-itDras inte med av dem som drivs av självhävdelse och lyfter sig själva genom attack av andra, hur kraftfulla och karismatiska de än må vara, utan ta inspiration av dem som brinner av genuin passion, som står för vad de tror på, med ödmjukhet och öppenhet – om du inte ännu litar på din egen magkänsla. 

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Detta inlägg publicerades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Sanna Ehdins oseriösa utfall och dito marknadsföring

  1. Elisabeth Wahlström skriver:

    Tack för detta! 😊Trots allt är jag säker på att det kommer ut bra saker av det här. Jag känner mig trygg och känner också tacksamhet varje dag för att jag har Fitline, Elisabeth

    • urenergi skriver:

      Hej Elisabeth och tack för dina ord, jag är helt med dig … allt är en process, det är och blir som det ska, redan nu ser vi mycket positivt i det som startats för att söndra. Det har skapat en kärleksfull våg av erfarenhetsdelning så fler får vetskap, det har stärkt och enat de krafter som vill gott för alla, ibland behöver vi skakas om för ny rörelse och kreativitet.

      Hinner inte svara så mycket mer just nu, jag har en hel del som måste tas igen nu men inom kort kommer det en serie av inlägg här med olika erfarenhetsberättelser. Ha en toppenfin dag!

  2. Chatarina Sanderson skriver:

    Lena ! tack för din mycket informativa och konkreta text. Du är verkligen en stjärna på att att sammanställa. Ljus och kärlek till dig

  3. Lena skriver:

    Goodness, man måste vara väldigt avundsjuk för att sätta ihop ett så långt personligt klagomål på någon som har haft en sån succee.

    • urenergi skriver:

      Hej Lena, det är tydligt att du inte läst inlägget, följt vad som skrivits på Facebook (innan Sanna censurerade både kommentarer och människor) eller har den minsta aning om vem jag är som person. Du är välkommen att läsa aktuellt blogginlägg samt tillbaka i bloggen så kanske du får ett hum. Må väl

  4. Suddrik skriver:

    Så bra att du skriver detta!!

    Jag följde tråden som denna kvasikändis startade och såg hur inlägg efter inlägg censurerades efter tycke. Det var rentav skrämmande.

    Det som är så trist med detta är att människor som Ehdin sår split i alternativbranschen. Vi borde värna om varandra för att skapa en större och bredare marknad för alternativhälsa i Sverige. När jag läser vad Ehdin skriver, även nu i sin grupp där hon faktiskt i denna stund sysslar med ren och skär mobbning, samt olagligt förtal, så börjar jag undra om hon inte går läkemedelsindustrins ärenden. Är hon köpt? Är det därför hon lägger all energi på att svartmåla ett kosttillskott?

    • Mamma Urkraft skriver:

      Ja skrämmande, beklämmande, sorgligt och tragiskt … uppsåtet kan man verkligen undra över när man påstår sig vilja hjälpa andra människor till hälsa men jag har fått till mig mycket från olika håll som stärker mina aningar i just detta fall. Det är dock inte bara hon heller även om hon syns mest, det är en tydlig konkurrensskräck, mer och mer tydlig när fler bitar lagts på plats. Det är bara FitLine på marknaden som är så kraftfullt effektivt, resultat i en helt egen liga, är det en slump att det är det enda märket som hatas och det sprids mest lögner om via representanter av andra märken? Då menar jag inte andra MLM-företag eller alla tillverkare och säljare av kosttillskott utan just de svenska som varit ledande på området.

      Varför inte lägga krutet på att förbättra sina egna produkter i stället? Jag har pratat varmt om dem (för att de är svenska och jag tänkt att vi håller ihop i samma bransch med samma mål) och rekommenderat dem tidigare där det behövts produkter som inte finns i FitLines utbud. Jag har också delat Sanna Ehdins saker i blogg och på Facebook … jag känner mig grundlurad av flera profiler men kan inte ändra på min personlighet, jag kommer fortsätta tro det bästa om människor till de bevisar motsatsen.

      Jag kommer också fortsätta tro på att sanningen alltid kommer att segra, de sänker sig själva sakta men säkert med de här attityderna och metoderna, medan vi som mår prima mentalt och fysiskt, fortsätter att varmt berätta om våra produkter och våra underbara resultat … med fokus på det, utan behov av att prata skit om andras produkter.

      Lev och låt leva

  5. Mamma Urkraft skriver:

    Kopierar från ett offentligt inlägg på Facebook, en kvinna som delat blogginlägget … kärleksbombning som motvikt till hatet. ❤

    10 år med hälsa via Fitline ❤

    Delar vidare detta och fortsättningsvis är Sannas första bok min ögonöppnare för eget ansvar och en väg till bättre hälsa så lyckan var stor när hon kom med sin bokturne till paradisön, fler blev intresserade av sina egna möjligheter att påverka sin egna hälsa, tack!
    Däremot är jag förvånad över denna totala sågning av hennes konkurrent att det skulle vara syntetisk osv

    Jag fortsätter att ta min härliga Powerdrink på morgonen som ger mig ett komplement med näring och Restorate med de goda mineralerna ☀

    Från ett företag med visioner om en friskare värld med gladare människor! Ett företag där gammalkunskap möter modern teknik, ett företag för alla!
    Alla fantastiska resultat som jag och många med mig har fått på ett enkelt sätt!
    Astmaallergier som läkt, MS som bromsats upp svåra diabetessår som läkts och livskvalitet som vunnits!

    Och det är bara en liten del av alla förbättringar efter att tarmar har läkts, ännu har jag inte hittat ett företag som har allt tillgängligt i ett så enkelt koncept!
    Jag uppmuntrar alla till bättre hälsa genom att söka själv och framförallt prova själv och ge kroppen, cellerna tid att bli friska!

    Min stora vision är fortsättningsvis ett HälsansHus dit du kommer med hela dig och där hela du får hjälp!

    Kostomläggning, beröring och samtal samt stillhet så sinnet kan ge kroppen ro ❤

  6. Pingback: Socker: Skillnaden mellan FitLine, frukt och läsk | Urkraft – Mother Warrior

  7. Sanna skriver:

    Tack för ally arbete du lägger ner på denna blogg!<3

    • Mamma Urkraft skriver:

      Tusen tack Sanna för uppmuntran! ❤ ❤ ❤ Tyvärr har den blivit väldigt inaktiv, jag skriver mest via Facebook sedan några år tillbaka men ska försöka piffa upp med lite tankar framöver.

Lämna en kommentar