Äntligen är den ekologiska, gluten- och mjölkfria matkassen här! (GF/CF/SF, Paleo, Low carb) *Innehåller erbjudande*

Ett alternativ för oss med dålig matfantasi, som har svårt att få till inköpstillfällen, som vill äta riktig, ren och hälsosam mat … personligen (ensamstående förälder till ett barn med ”särskilda behov”) har jag flertalet gånger funderat på- och trånat efter dessa färdiga matkassar, glatt funnit ekologiska varianter, men snabbt lagt ned drömmen då de alltid innehållit flertalet produkter vi inte äter och köpa för att skänka bort en tredjedel är inte ekonomiskt hållbart i nuläge.

”LowCarbLådan” innehåller måltider till 2 personer i 5 dagar. Rejäla måltider med fokus på kött, fisk och mycket grönsaker. Gluten- och laktosfri enligt hemsidan men jag har ställt frågan till Margareta Kingham på Årstiderna och kassen/lådan är alltså helt mejerifri och den enda förekommande bearbetade produkten i lådan kommer att vara kokosmjölk! 🙂

Lådan innehåller inte heller potatis, majs, ris, pasta eller torkade baljväxter så som linser och bönor. Paleo halleluja! ^^

Innehåller enkla recept, tillagningstider på omkring halvtimmen – många likes på det? 😉

Jag har precis fått den positiva nyheten och har inte hunnit provat att beställa än men Margareta blev så glad över feedback och rörd över min Viktors tillfrisknande via anpassad kost och näring så jag har fått en rabattkod som mina vänner och läsare får utnyttja i två månader! 🙂

För att få 20% på en första låda – Gå in på www.arstiderna.com/erbjudande och använd koden PUQWCG

Läs mer om LowCarbLådan

Om Årstiderna

Gilla årstiderna på Facebook

1618572_10153912841800377_119842074_n

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

