Gästblogg: Från PTSD och total fysisk obalans – till full livskraft för hela familjen (FitLine inside)

Chatarina, har använt FitLineprodukter sedan september 2010. 

Bakgrund:

Jag var inte i toppform precis, jag gick på en stark penicillinkur eftersom jag då hade stafylokocker, streptokocker, svinkoppor i svanskotan på armar och ben öppna stora kladdiga kratrar, urinvägsinfektion, halsinfektion, atopiska eksem , huvudvärk, kronisk ischias, cellförändringar i underlivet, sömnlöshet brinnande fötter och förhöjda värden av socker och lever, min kropp var väldigt svullen och mina leder värkte för jämnan. Jag fick börja morgonen med att mjuka upp händer och fötter för att komma ur sängen, då jag inte kunde räta ut fingrarna på morgonen. Jag åt även antidepressiva och insomningstabletter.

Jag blev sjukskriven april 2004 för PTSD (Posttraumatiskt stressyndrom) och utmattningsdepression. I hela mitt liv har jag alltid gått alternativa vägar, men nu om nånsin gick jag ”all in”, provade så många olika preparat och terapeuter. Trots mina ansträngningar med mat, motion, alternativa medel massor av olika alternativa terapiformer och läkemedel så verkade jag aldrig att få tillbaka min forna energi. Ibland kändes det tvärtom. Jag arbetade halvtid ”som terapeut” och ville verkligen få ork att börja jobba mera. Men eftersom jag inte kunde lita på min hälsa så blev det just bara halvtid. Hjärnstressen kom igång så fort det blev för mkt för mig.

Med FitLine:

Det tog bara några veckor innan en grundenergi började infinna sig, jag blev inte utmattad på samma sätt längre. Plötsligt sov jag som en stock på nätterna, vaknade utvilad på morgonen. Svullnaden började försvinna likaså ledvärken. Jag mådde även ganska illa och hade en hel del huvudvärk. Blev rekommenderad att ta extra doseringar av Activize och Restorate samt att dricka massor av vatten.

Efter 1 år med Fitline, så hade jag fortfarande ett besvärande tryck över min buk, samt högt tryck och hög puls. De flesta jag vet som dricker FitLine får bra värden, men detta hängde sig kvar. Efter att ha träffat en mycket kompetent läkare på vårdcentralen med provtagningar osv kom de fram till att jag hade en genetiskt blodsjukdom som heter hemokromatos, ”kan likna det med att du rostar inifrån”. Våren 2012 fick jag behandling som innebär att tömma sig på blod varje vecka tills ferritinvärdena går ner. Sedan jag fick normala värden är det som om min kropp har full fart att göra mig helt frisk. Jag har haft olika utrensningar, mina brinnande fötter blev jag av med efter 2 1/2 år, helt otrolig känsla att plötsligt inte behöva ”betala” för att du gått en promenad eller tränat ett danspass.

Känner mig yngre och friskare för varje år.

Vi dricker FitLine hela familjen sedan 5 år tillbaka.

Äldsta sonen har blivit av med sin astma som han haft sedan han var några månader gammal, den återkommande vinterdysterheten är betydligt mindre av.

Den andra sonen har blivit av med sitt sockerberoende, alla sin allergier som var köldallergi och de traditionella vårallergierna, kramper i ben och och svängande humör, hans eksem är obefintliga.

Maken är av med alla sina ryggskott, antidepressiva mediciner, fått jämnare humör och är gladare överlag.

Ja det här var lite av de resultat som jag kan se efter 5 år. Vi har sedan den dag vi började med FitLine, rensat helt i vår förråd med mediciner, inga Alvedon eller Panodil, Voltaren och Voltarensalvor, Cocilliana ”hostmedicin”, Loratadin, Pulmicort mm.

Känner en befrielse att vi nu har så mycket hälsosammare medicin, som utgörs av bra mat, både den egna hemlagade och det goa guldpulvret som heter Fitline.

Vi använder idag: Optimalset, Aminosyror (Proshape Amino), Heartduo (Omega 3 + Q10), Herbaslimte, Pro B 4 yoghurt, bars av alla de slag, ProShape All-in-1, Basen+, Cellskydd.

Nästan alla produkter egentligen eftersom hudvård har jag aldrig tålt någon pga känslig hud- tål hela hudvården (BeautyLine) och har kanonresultat. Allt utom cellulitkitet använder hela familjen.

Chatarina Sanderson, Askim i Göteborg
http://www.780647.go4pm.com
chatarina.sanderson@telia.com

~~~

IMG_0955

Fördjupad bakgrund för helhet, var Chatarina kommer ifrån (ej FitLine)

Jag (Lena, mamma Urkraft) tycker om att ha en bild till inläggen och bad Catta välja en som kändes rätt för henne. Det utvecklades till en gripande, men också oerhört inspirerande berättelse om hur tidiga starka erfarenheter formade denna strålande positiva kvinnas värderingar och inriktning i livet. Berättelsen är redigerad och rejält förmildrad men Chatarina kände att det var dags att berätta för att förhoppningsvis kunna hjälpa någon annan med sina erfarenheter.

Jag valde en bild på min mamma eftersom när jag var liten fick se hur hon kämpade med skolor och BUP för min bror och sedan hur jag kämpade med sjukvården och psykiatrin för min mamma och bror, hur fel allt var därav mina beslut i livet.

Min bror var tidigt avvikande och fick stå över skolan 2 år i rad eftersom han hade koncentrationssvårigheter, när han väl kom till skolan blev han så mobbad, allt från att bli uppjagad som ”en katt” i ett träd, till att vara totalt sönderslagen och blodig. Jag har varit som en tigermamma för honom. Idag hade han förmodligen fått diagnos ADHD och kanske något mer, men det är grunden till mitt kämpande. 

Efter min bror tog livet av sig (-88) så tog de till det stora artilleriet från psyk, de drogade ner min mamma med mediciner ”inte ett samtal” så när jag upptäckte att hennes medicinering var 22 tabletter om dagen, bestämde jag mig för att rädda henne från allt vad medicine hette. Min pappa var död, min bror var död, jag hade endast min mamma kvar så därför tog jag beslutet att avgifta henne och då försvann i stort sett de diagnoser (bla bipolär sjukdom) hon hade.

Vill påvisa att de medicinerar istället för att lyssna in vad det egentligen är!

Bilden på mamma med mina barn symboliserar att jag tog henne till Göteborg där vi avgiftade henne från 22 mediciner/dag till inga alls efter några år. Hon var en klippa på dagis som mattant – så från sjukt sjukt psykpatient till omtyckt mattant och mormor!

Efter jag blev sjukskriven våren 2004 så blev min mamma hastigt sämre, vi sökte så mycket hjälp hela tiden (hela historien finns dokumenterad för den som vill höra), men eftersom hon var diagnosticerad ”psykpatient” fick hon det sämsta bemötandet. Efter lång tid och massa besvär tog jag henne akut och hon fick diagnos skelettcancer, hon dog den 10 december 2004.

Då var jag så slut och trött, sa till min familj att vi måste åka iväg och vila upp oss och vi valde Thailand. Vi var där i 2 dagar innan Tsunamin kom. Jag och mina barn var i ett hotellrum och vattnet strömmade in tills vi var var längst upp i taket. Jag lovar dig att jag fick vägledning från högre makter som berättade för mig vad och hur jag skulle göra för att ta oss ur. Vi var på markplan, vi klarade oss mot alla odds. Grejen var att jag var helt lugn i hela kaoset, men därefter sov jag inte på 3 veckor, var helt klarvaken och på min vakt. Sen fick jag så mycket infektioner och inflammationer att jag knappt kunde gå eller stå på flera månader, man kan väl säga PTSD aktiverades på hög nivå. 

Resten av storyn har känner ni nu redan till, läkning, bästa hälsa och välmående till alla! ❤

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

