Gästblogg: Hela familjens liv och hälsa förändrades totalt för 7 år sedan (FitLine inside)

Viktoria med familj har använt FitLine i 7 år

Bakgrund:

När jag var tonåring mådde jag dåligt psykiskt och jag hade epilepsi och åt starka mediciner för detta. Hade ofta ont i magen och ont i huvudet. Väldigt dålig koncentration i skolan. Trött. Mådde extra dåligt runt hösten och våren kommer jag ihåg- mer deprimerad, svårt att känna nån glädje till livet överhuvudtaget. Självmordstankar.

När jag var runt 20 så började magen krångla på allvar och det var flera turer med ambulans in till sjukhus. Ännu mera mediciner. Jag blev oftare och oftare sjuk i virus och infektioner. Åt mycket antibiotika m.m . Ont i kroppen och väldigt besvärligt med lederna.

När vi ville börja bilda familj så hade vi svårt att bli gravida och missfall efter missfall drabbade oss. Det var hemskt och det tog knäcken på mig psykiskt. Jag blev deprimerad i längre perioder. Och önskan om att avsluta mitt liv blev starkare igen. Men jag är en positiv person och lyckades ändå hålla modet uppe.

Vi skulle komma in och göra utredning på vad som var orsaken till våra missfall. Men när det närmade sig datum för läkarbesök så plussade vi positivt. Och detta gryn stannade kvar hos oss. Men mådde så dåligt i början så låg inne på sjukhus med dropp. Vid denna tidpunkt fick jag då inte i mig mina epilepsimediciner och jag vägrade då att börja med dom igen vilket gjorde läkarna bekymrade. Men jag höll fast i mitt beslut att INTE ta dom igen under graviditeten då det fanns hög risk för ryggmärgsbråck o missbildningar hos fostret.

Mitt i stormen Gudrun 2005 blev vi världens stoltaste föräldrar till världens finaste flicka. Jessica, vår efterlängtade skatt.

Babylyckan var TOTAL! Vi var i vår alldeles egen bubbla och bara njöt. Kunde bara sitta och titta och begrunda vårt lilla underverk. Ja vi blev kompletta kan man säga.

Men tre veckor gammal fick vi åka in med Jessica då hon hade svårt att andas och vi fick stanna kvar på sjukhuset över natten och inhalera o vakta.

Hem igen o sen var det dags igen. Så höll vi på och gjorde i täta perioder och sen fick Jessica sin egen / sina egna mediciner som vi kunde ge henne hemma.

Jessica hade mycket öroninflammationer och har haft under hela hennes uppväxt. Hon har opererat in rör, op ut rör och op in ett rör men det har inte fungerat, tvärtom.

När hon började äta mat upptäckte vi ganska snart att det fanns saker hon inte tålde och det var ambulans och kortison och ännu mera medicin hemma.

Det fanns liksom ingen mall/ram för vad hon INTE tålde utan det bara sa POFF och så kom nässelutslag och då var det bråttom in.

Nu var vi två som var sjuka titt som tätt, näsan rann nästintill hele tin på henne och vi var alltid småförkylda. :/

När Jessica var runt året gammal så ifrågasatte vi hennes gråtande på BVC. Det märktes att det inte berodde på kontaktsökande eller närhetsbehov som sådant utan hon hade ont. Bvc-läkaren tittade och kände och klämde på henne men vi fick åka hem med ” växtvärk” som svar.

Tiden gick, jag ifrågasatte hennes stil när hon gick och sprang. Det var nåt som fick mig att reagera. Men det var inget läkaren tog på allvar. Hon sprang ju…

Vi märkte att Jessica hade ONDARE i perioder. Vid råare väderlek, byten varmt-kallt, överansträngning bl.a.

Hon maxmedicinerades tillslut med alvedon dagligen för att hålla en nivå i blodet liksom. Hon klarade inte några andra för magen var ju känslig på henne redan.

När Jessica var tre år blev hon storasyster till tvillingar. När vi var inne första gången så var det tre i magen men en av dom utvecklades inte så det blev tvillingar. 🙂

I mars 2008 föddes Emil och Nathalie. Det var som julafton att få en av varje. En väldigt jobbig graviditet, med samma ilskna illamående och kräkningar, kunde klara mig utan medicin i vecka 19 och då tog starka sammandragningar över så jag var strängeligen sängbunden och ordinerad VILA. Järnet var katastrofalt lågt och jag fick injektioner två ggr i veckan.

Ja hejsan hoppsan, kan man hosta ut bebisar så hade jag nog gjort det, för jag hann med både 6 månaders halsfluss och lunginflammation innan det var dags för storken att komma. 😉 Uscha.

Men ut kom dom med en himlans fart! Sen var det full rulle. 🙂 Åh det var såååå häftigt! En grym upplevelse verkligen!

Men orken fanns liksom inte riktigt. Jag ville så mycket mer och hade tänkt mig lite mer av den där biten ” må bra”. Men trött, orkeslös, sjukdomskänsla i hela kroppen och fick hjälp av mina svägerskor att ta hand om dom små.

I april ringde jag vårdcentralen och bad dem göra dels demensprov- för jag kom inte ihåg NÅNTING verkligen. Jag var SÅ glömsk och det plågade mig. Dom hånade mig i telefonen o sa – Men snälla lilla du , sånt söker man ju inte för när man precis fyllt 26…!

Men vaddå, jag kände ju mej sådan…..

Hursomhelst fick jag en jättebra läkare som tog min hälsa (ohälsa) på allvar.

Alla möjliga prover togs och det var ju rena rama katastrofen i min kropp och fick en hel lista på olika preparat jag skulle köpa hem från hälsokost och apoteket….

Vid detta laget åt jag 8 olika tabletter på morgonen och på kvällen och ibland lunchmedicin. Det var olika tillskott och olika mediciner så jag blev ganska arg att jag faktiskt hade brist på nåt jag faktiskt redan stoppade i mig….

Jag var på riktigt dåligt humör den eftermiddagen så jag åkte hem, ringde min vän Annette som brukade få mig på bättre tankar och bättre humör genom att finnas där. Hon bjöd ut mig på fika dagen efter och jag åkte dit.

FitLine presenteras

Där kom jag i kontakt med Fitlines näring första gången och det som lockade mig mest var faktiskt att man kunde dricka det. Jag slapp mer piller och tabletter!

Provade men skeptisk som tusan var jag! Hem och skrev en hel lista på alla mina krämpor och besvär. Det som var klurigt var ju smärtan i lederna och även i övriga kroppen men det graderade jag i en skala 1-10.

Sen gjorde jag detta till en god vana bara. Jag trodde inte på mirakel, det är inte liksom jag.

Jag kände inom några dagar en liten energi komma smygande. Jag somnade inte längre på dagen, jag var vaken till efter nyheterna på kvällen. Och jag orkade leka med barnen.

Det lilla gjorde att jag provade det lite till och här är jag nu sju år senare. Pigg som en nötkärna och frisk. MÅR BRA. Mår fantastiskt bra! Och jag älskar livet som mamma, fru, vän och kollega. 🙂

Alla tre barnen och mannen (Lars) började dricka i april 2011. Lars magkatarr läkte ut.

Nathalie hade som storasyster Jessica mycket mycket allergier, astma men också migrän, jättebesvär med magen- fick lavemang på schema av läkarna så det resulterade i att hennes tarmrörelser till slut försvann, eller hur ska man säga. Vi har haft jättebesvärligt med toabesöken och just bajseriet men nu, efter nyår har det hänt något och jag vet inte men hjärtat och känslan säger mig att hon börjar känna rörelserna igen och känner när hon behöver gå på toaletten SJÄLV! Jag hoppas verkligen att det är så. Hennes mage har skött sig och varit mjuk och bra ända sen hon började med Fitline.

Nathalie har alltid haft svårt att komma ner i varv på kvällen och gnisslade tänder nåt fruktansvärt hela natten, sov väldigt ytligt och vaknade på ett hemskt humör när hon väl vaknade! Redan första veckan somnade hon lättare på kvällen, och vaknade lättare på morgonen och på ett strålande humör. ATT jag blev förvånad när hon första dagen kom ner och sa ”God morgon mamma!”. Jag kliade mig riktigt i huvudet och undrade om det var samma barn.

Utbrotten har minskat och hon är mer närvarande i det vi gör. Hon har svårt i vissa situationer i vilket vi sett tydliga tecken på autism av nåt slag.

Flickorna har varken astma eller allergier kvar.

Jessica fick en egen doktor när hon var 6 år och han har vi träffat och han misstänker att det är EDS hon har (en bindvävssjukdom). Hon mår dock bättre tack vare Fitline. Hon klarar sig utan sina starka Citodon. Och utan Fitline blir hon kraftigt försämrad vilket hennes läkare också håller med om.

Våran son Emil har haft mycket växtvärk och så pass att han inte kunnat stödja på benen, men inget sedan vi börjat dricka Fitline. Han är väldigt aktiv så han tycker själv han somnar gott tack vare Restorate.

Vi är enormt tacksamma för att ha kommit i kontakt med PM och Fitline och innerligt glada att våran vän tipsade om det den dagen i maj 2008. 🙂

Tack Annette och tack Margareta och Helena som coachat och hjälpt oss hela tiden och än idag. Jag är så himla tacksam ska ni veta. Alla informationstillfällen vi varit på som öppnat upp och gett tips och kunskap hur vi kan optimera vår hälsa ytterligare. Vi är idag väldigt medvetna om vad vi stoppar i oss och barnen. Visst ibland äter vi också chips och ostbågar men under sunda förhållanden. Nånstans måste man njuta av livet och vi äter sådant vi tycker om.

Jag känner att jag vill hjälpa andra människor till en bättre hälsa och livskvalitet och det här är bara början.

Genom en bättre hälsa har en helt annan värld öppnat upp sig. Vi KAN komma ut och resa. Vi KAN förverkliga våra drömmar och mål 😀 Det tänker vi göra och under tiden tänker vi ha vansinnigt kul. Nu ska vi leva livet. 😀

Vi använder optimalset allihopa. Jessica som är 10 år får även Heartduo, Q10 och Gelenk-fit. Vid smärta osv får hon blandad Restorate / Activize. Nathalie får också Omega 3 i sina vitaminer. Vi har också yoghurt som barnen med glädje stoppar i sig.

Jag började med Proshape All-in-1 för ett tag sen och har minskat i omfång. Känner mig tillfreds med mig själv. Full med energi och inte alls småsugen på saker mellan måltiderna. Har en bit kvar men har man en vilja så går det mesta. 🙂

Blev en hel bok ju, men det är ju så vansinnigt svårt att korta ner, speciellt när man skriver som man pratar. 😛

Du får gärna korta ner, skriva om, lägga till och omformulera. Det här är vår historia och hoppas någon kan ha glädje med den.

*Mamma Urkraft behöll de sista två privata styckena på skoj, det är fler som har både turbotal och turboskrivande, inte var det något nämnvärt att redigera heller. ^^

Viktoria Andersson Björk
6105633.go4pm.com

11358833_1614994462120730_1584147_n

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

