Gästblogg: En maskrosblommas hälsoförvandling (FitLine inside)

Carina har använt FitLine sedan februari 2014

Först lite bakgrund till varför det blitt som det blitt:

Utan att gå in på detaljer så kan jag berätta att jag är uppvuxen i ett alkoholisthem där jag väldigt tidigt fått växa upp och ta ansvar, äldst i en syskonskara på tre. Min far var periodare, världens snällaste människa, men när han drack kom hoten, sorgen och misären. Har så långt jag kan minnas haft problem med magen och när jag nu ser bakåt så är det inte konstigt. Jag har oroat mig och hållit fasaden ”fin” för detta var inget man fick prata om då.

Magproblem och ständig trötthet, irritation över så gott som allt!

Jag var arg, arg över allt och inget! Gick ner i djupa depressioner då jag kunde sova bort mitt liv – vilket liv?

Jag har aldrig ätit mediciner då jag blev avskräckt av min far som åt mediciner som folk äter godis idag. Men jag tog avstånd från folk, undvek närhet – ingen fick komma mig in på livet för då skulle nog fasaden spricka. Ett liv i mycket sökande efter att passa in, ett liv i mycket festande då slipper man känna efter. Man kan inte leva så! Men utåt va jag alltid glad och bekymmersfri – typiskt maskrosbarn. 😉

1999 ett år av förändring, min syster hade ett missbruk och försökte ta sitt liv det blev en vändning i mitt inre mot att nu fick det vara nog! Jag orkade inte med ännu en ”tyck synd om mig resa” som jag hade haft med min kära far. Jag påbörjade en inre resa mot att hitta mig själv och finna ett inre lugn, jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde de första åren. I ren panik bad jag en väninna skjutsa mig till psyket för jag trodde verkligen att mitt inre skulle spricka, jag var tvungen att få hjälp!

Men väl där efter samtal med en läkare var jag fullt frisk och fick insomningstabletter utskrivna. Det var helt normalt beteende efter vad jag hade gått igenom sa han. Jag behövde sova och vila upp mig! Jag sov 12-14 timmar, men va ständigt trött ändå, det skulle väl vara så då trodde jag.

Det blev tunga år, år av hårt arbete, år av total rensning i ryggsäcken, år av tårar ilska och besvikelse. År av att lära mig sätta gränser, år av att inse att jag är värdefull och duger som jag är utan bekräftelse utifrån.

Det har gått bra! Jag började må bättre efter allt rensande och tyckte mig finna lyckan, men fortfarande hängde en ständig trötthet över mina axlar.
Bättre blev det inte efter att jag fick min dotter -07, då sömnen blev totalt upp och nervänd. Ni som är småbarnsföräldrar vet vad det innebär 🙂

Inte en hel natts sömn på över 6 år, det sätter sina spår. Men jag är van att bita ihop, värre saker har jag varit med om så detta va inget att gnälla på. Det finns dom som har det värre.

Men så gick min pappa bort jan-09, jag startade mitt företag-09, började med barnunderhållning-09 och separerade från min dotters far -11. Dumt å ta en sak i taget! Det va bara att hålla huvudet högt och inte rasa. Att få ihop livspusslet blev en utmaning.
Kan inte påstå att jag kände mig riktigt tillfreds inombords, något fattades. Jag var såååååå trött!!

Magen levde sitt egna liv fortfarande, ömsom skar som knivar och jag kunde bli liggandes i dagar i fosterställning.

Men inget va fel påstod sjukvården. Försök äta bra och slappna av, sov och träna va deras råd.

Men om man inte orkar träna, sova, slappna av vad gör man då. Jobba, sova, äta, ungefär så såg dagarna ut.

Sov gjorde jag i omgångar, vaknade jag om natten kunde jag ligga och sno några timmar för att sen få panik över att inte kunnat sova för att sen upp och orka med en vardag.
Träna va inte ens att tänka på! Äta? Jag åt – fast jag tänkte nog inte på VAD jag åt.

Såååå 6 feb 2014 började jag med mirakelpulvret som min älskade vän och kollega påstod skulle vara så bra! Jag va så skeptisk!!

Jag hade kört en treveckors fasta i januari och under tredje veckan blev jag så pigg, det var verkligen så jag ville må! Men jag fattade ju att jag inte kunde fasta igenom hela mitt liv.

Jag började dricka och kände snart, tog bara någon dag, att det hände något. Kände så tydligt i hjärnan att något blitt annorlunda, jag hade ett annat lugn som jag inte kunde sätta fingret på.

Jag kände mig inte lika stressad som tidigare. Fick ett tydligare fokus och skenade inte iväg som jag brukade kunna göra innan. Väldigt konstigt tyckte jag – av ett pulver.

Magen – den som levt sitt eget liv – även här hände det saker. Jag har väl aldrig rent ut skitit så mkt i hela mitt liv! Vart kom allt ifrån? Och som på beställning 5 min efter morgondrinken. Jag minns att jag efter två veckors drickande funderade hur tusan mycket skit finns det i min kropp….det tog ju aldrig slut!

Sen lugnade det ner sig – men en om dagen sen va det frid och fröjd.
Ballongmagen och knivarna fanns inte längre….helt fantastiskt! Det är helt otroligt!
Irritation som jag känt så länge den är som bortblåst nu lite mer än ett år av drickande. Träning? Jag tränar som aldrig förr – skrev in mig på Må Bättre i augusti 14 med målet 2 pass i veckan, jag ligger på 3-5 pass/veckan, utöver den vanliga promenader och cykelturer. DET hade aldrig hänt utan FL kan jag säga!

Jag sover inte lika många timmar längre och vaknar jag om natten somnar jag lätt om igen och konstigt nog så känner jag mig utvilad och full av energi på dagarna.

Visst är jag trött ibland, men det är inte SAMMA trötthet jag känt under alla år! Det är en skön trötthet!

Höst och vårdeppigheter som jag brukat åka ner i är borta. 🙂

Det finns mängder av mer effekter jag är tacksam för med detta är det primära, det har verkligen förändrat mitt liv!

Jag är så oändligt tacksam! Finns inte ord för hur mycket detta pulver betyder för mig! Och detta pulver som i all enkelhet bara är mat – mat som jag tar upp till 98%, den mat som gett mig ENERGIN tillbaka i livet! Om JAG inte har en välfungerande kropp att bo i, vart ska jag då bo? Det har varit jävligt jobbigt alla år, när jag tittar tillbaka fattar jag INTE att jag orkat. Men som vanligt förvånar vi oss själva ibland och tur är väl det!

Det är som att livet gett mig en andra chans och det är min skyldighet att ta vara på den och göra det bästa av det!

Är det normalt att må som jag mått? NEJ!

Andra effekter jag märkt av är att sötsuget har minskat radikalt, nu kan det ibland komma vid mensens tid annars ingenting, smaklökarna har förbättrats, har blivit känslig mot icke ren mat – tex korv hamburgare liknande smakar konstigt helt enkelt. Släta fina starka naglar. Ingen smärta vid mens. Starkare hår – växer som ogräs.

Det jag använder på daglig basis är: Optimalset, Heartduo (omega 3 och Q10), Basen plus, Proshape Amino (essentiella aminosyror) , Protein ultra bar efter träning, Fitnessdrinken vid träning, Pro B 4 yoghurt, man ska ju ändå äta frukost varför inte ta den bästa, Herbaslim the, Cellskydd (bra ersättare till saft el annat)

Har du frågor hör gärna av dig! 🙂

Kram Carina

carina008@hotmail.com
http://www.6217083.go4pm.com

11351232_10152945686590847_105657811770099689_n

Den här bilden valde Carina till sitt inlägg och den får tala för sig själv

Bilden är lånad från www.levandekraft.se
Med medgivande från Cicci Lyckow Bäckman och Per Bäckman (som också råkar vara positiva FitLineanvändare)

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gästblogg: En maskrosblommas hälsoförvandling (FitLine inside)

  1. Kerstin Henriksson skriver:

    Intressant läsning, en del känner man igen sig i själv, må jag säga! Har druckit det här FitLine endast en månad och kan inte direkt uttala mig om något, men fortsättningsvis kanske jag också hamnar här och skriver om mig själv och min situation! 🙂 Fortsätt skriv – det är en glädje att läsa om er och hur tillfreds ni är med produkten, som i sig för mig, haft skepsis om det här, men nu är även jag där! ;.)

    • Mamma Urkraft skriver:

      Hej Kerstin, tusen tack för din kommentar och feedback … du har en verkligen spännande tid framöver och det skulle vara en ära och glädje för mig att få publicera din berättelse när du känner att det är dags. ❤ Jag har flera idéer på kommande inlägg och givetvis fler gästbloggar på ingående, lite i mån av tid men detta verkligen är ett kärt nöje. 🙂

Kommentera

