Gästblogg: Min fortsatta MS-resa till bättre livskvalitet! (FitLine inside)

Texten är från den 15 juni 2014 och mer har skett sedan dess:

Både Ingrid och Leif har idag handikappersättning med merkostnader för FitLineprodukterna. Detta har de fått beviljat efter att bådas förbättringar konstaterats hos respektive läkare som skrivit ut intyg till Försäkringskassan. 

Kontakta Ingrid för frågor och mer information: ingrid.agebrink@hotmail.com

Då inte CCSVI behandlingen i Polen gav bättre rörelseförmåga fortsatte mitt letande efter något som kunde hjälpa mig. I februari -12 började jag att följa en MS diet, som kallas MS Recovery Diet av Ann Sawyer. Då skulle man utesluta alla sädesslag, komjölksprodukter, ägg, jäst och legymer (grönsaksblandningar). Höll det stenhårt i 6 månader, sedan började jag med ägg igen, då det var det som svårast att utesluta. Märkte av dieten ingen förbättring och heller ingen försämring då jag började med ägg igen. Fast då det på många olika hälsosidor står om hur gluten minskar näringsupptaget och att mjölk är inflammationsfrämjande fortsatte jag med det och eftersom jag inte äter bröd går automatiskt även jäst bort. I maj -12 började jag att arbetsträna, började med 2 tim/dag och höjde rätt snabbt till 4. Efter sem. skulle jag gå upp till 75% och det gjorde mig väldigt orolig. För 50% kändes precis vad jag orkade med, pga. fatiguen (MS tröttheten). Visste samtidigt att fixade jag 75% så skulle jag få anställning.

Letade med ljus och lykta efter något som skulle kunna ge mig mer energi. Läste en forskningsartikel av Dr Joel Wallach, som är utbildad till både läkare, veterinär och agronom. Han skrev om hur näringsvärdet sjunkit en massa de senaste 50 åren och han kunde härleda en massa olika krämpor och sjukdomar till olika näringsbrister. Detta gjorde mig väldigt intresserad och det ledde till att jag tog kontakt med en dipl. näringsrådgivare i Stockholm som rekommenderade mig ett helkosttillskott från Tyskland. Var väldigt skepptisk, jag hade ju redan prövat flera olika kosttillskott men jag hade aldrig upplevt några förbättringar. Hon var dock väldigt övertygande om att just detta hade en unik sammansättning med ett upptag som var 4-5 gånger högre än om man tog ett kosttillskott i kapsel. Så hur som helst så tog jag chansen, något som jag absolut inte ångrat!

Jag fick mitt första paket med näring en fredag. Samma kväll tog jag min första kvällsdrink. Lördag, söndag, morgon och kvällsdrink. Då redan på söndagskvällen tyckte jag att jag var ovanligt smidig då jag tvålade in mig i duschen. Tänkte då bara att jag har ju bättre och sämre dagar, inte trodde jag att jag så snabbt skulle få resultat. Fast på måndagsmorgonen försvann tvivlet, i vanliga fall brukar mitt svaga vänstra ”MSben” vara lite spattigt och stelt då jag går upp från sängen, först efter en stund brukar det vara ok. Denna morgon kunde jag gå som vanligt direkt!

Jag blev sedan allt piggare och piggare, efter 1,5 vecka skulle jag till en ny sjukgymnast. Hade fått remiss genom MS teamet till henne! Där fick jag utföra olika tester och hon frågade då om jag kunde hoppa, vilket jag inte fixat på 2-3 år med mitt ”MS ben”, sa det men sa att jag kan ju prova och så hoppade jag!!! Blev så jätte snopen och vi skrattade gott båda två!

Efter det var jag eld och lågor och jag testade kroppen på olika sätt, orkade gå dubbelt mot innan, kunde lyfta min droppfot för att stampa takten, kunde dansa riktigt bra och så blev återhämtningen blivit så mycket bättre. Tidigare så hade jag värk i 2-3 dagar efter extra ansträngning, nu oftast ingen värk, utan det räcker att sitta ner och vila en stund.

Magen har också blivit kanon, hade ofta tidigare problem med något halsbränna liknande, det liksom ångade från magen. Det är nu borta! Sedan var jag alltid hård då jag hade mens och ägglossning, nu normal!

När jag druckit FitLine i dryga ett halvår var jag inne i Norrköping, då kom jag på att min balans blivit bättre! Innan jag började klarade jag inte av att
åka rulltrappa nedåt utan att ha någon framför mig, nu fungerar det utmärkt utan oro över att ramla!

Har också nu tränat på gym sedan i slutet på maj -13, det har inte förut fungerat hur jag än burit mig åt med super lätta vikter. Har fått ont i ett par
dagar ändå. Nu går det bra och jag kan ta i max. Så nu har det gått framåt hela tiden fram tills nu i början av mars -14. Då fick jag en kraftig infektion i en tand som jag var tvungen att dra ut. Det blev en sk. sekundär läkning så jag blev tvungen att i nästan i 1 månad äta fulldos av både stark Alvedon och Ibumetin. Att ha så mycket värk tog en del på krafterna och jag fick göra uppehåll i träningen. Trodde jag skulle ha tappat mycket då jag kom tillbaka men nej, jag låg på samma nivå som före uppehållet. I april var det dags för min årliga MR på hjärna och förlängda ryggmärgen. Fick svar och då visade det sig att placket vid hjärnstammen minskat i volym och läkt!!! Vilket var ett otroligt glädjande besked. Är helt säker på att det är ”min” näring som gjort det. Jag har ingen broms och det enda jag tar är LDN mot min trötthet och det började jag med i april -11 och det var ju sommaren -11 som jag mådde som sämst.

Jag har sedan jag började bara varit lite täppt i näsan vid ett par tillfällen i ett par dagar. Nu i maj började jag att nysa, dagen efter fortsatte detta,
under dagen kände jag inget mer men på kvällen började näsan att rinna. Tog då en extra drink för att ge kroppen extra energi och återhämtningsförmåga. Dagen efter rann näsan mer eller mindre hela tiden under dagen. På kvällen stannade det av och dagen efter kände jag mig i stort sätt helt återställd.

Julen -11 klarade jag precis att gå 700 m. det var innan jag började dricka FitLine. I okt. -12 när jag druckit i 1,5 månad klarade jag 1,5 km. Nu i höstas okt. -13 klarade jag att gå 4 km!!! 🙂 Ser på framtiden med stor tillförsikt, jag vet att näringen jobbar på, i min kropp. Visst kan det hända något som gör att jag kan komma att bli sämre men mitt hälsotillstånd har under de sista två åren förbättras och det sista året har det känts stabilt rent kropsligt. Åh, nu vet jag ju att det även läker uppe i mitt huvud. Så jag är väldigt tacksam!

Så sammanfattningsvis
så har denna näring gjort mig rörligare i både leder och muskler, mjukare och mer avslappnad i musklerna, gett mig ny energi så jag blivit mer uthållig, bättre återhämtning utan värk efter ansträngning, bra mage, piggare och gladare och plack har minskat i volym! Ja livskvaliteten har blivit mycket bättre helt enkelt. Som bonus växer hår och naglar som ogräs! 🙂

Ska jag ha ett möte på eftermiddagen och känner mig trött både i kroppen och i huvudet kan jag ta en
extra drink och så dröjer det bara 10 min. så återfår jag energi och kan vara koncentrerad och alert! Känns som jag på så sätt återfått kontrollen över min trötthet. Dessutom så använder jag även drinkarna som lindring, om jag av någon anledning är mer spänd eller efter ansträngning får sockerdricka i mitt MS ben.

Leif

Vill också lägga till, min sambo Leif har MB crohn och har haft det i 30 år och är opererad i 4 omgångar. Han blev väldigt nyfiken då han såg mina
förbättringar så drygt 14 dagar efter min start började även han med FitLine. Han drack i ca 3 månader utan att märka så mycket men sedan blev magen bara bättre och bättre. Tidigare kunde han i perioder få gå 6-7 gånger/dagen på toaletten, nu oftast bara 1 gång, aldrig mer än 3 gånger.

Vi har nu varit sambo i 15 år och under den tiden har han haft tarmvred ca 4-6 gånger/år, varav 1-2 så allvarliga så att han fått åka in akut för att få smärtlindring och dropp. Nu sedan han började dricka FitLine för 1,5 år sedan, har han inte haft tarmvred vid ett enda tillfälle!

Han har också haft stora allergiska problem med eksem, nässelutslag och mycket klåda. Eksemet är nu helt borta och klådan nästan obefintlig.

Nu i början på maj så var han och mätte sin bentäthet och röntgade ryggen för andra gången. Första gången var för ca 2 år sedan, då visade röntgen att han hade spondylos, som artros i ryggradens leder kallas. Ca. 25 cm på varje sida i nedre delen av ryggen. Nu när han var och de jämförde bilderna så hade över hälften försvunnit på ena sidan och nästan hälften på den andra sidan av ryggraden! Läkaren sa att det ibland kunde stanna
upp, fast oftast blev det bara sämre. Att det blivit bättre hade hon aldrig förut sett!

Mamma

Även min 84 åriga mamma har nu druckit FL i ett drygt år. Hon är och har varit pigg men vid sina dagliga promenader började hon att känna av lite värk i ett ben, så det var det som fick henne att börja. Värken är nu bättre men det anmärkningsvärda är att då hon var på den årliga kontrollen i aug. så hade hon ett väldigt lågt blodtryck, sänkt sitt kolesterol och blodsocker. Hon har under flera år ätit tre olika sorters blodtrycksmediciner. Då jag fick veta detta föreslog jag att hon skulle prata med läkaren om att ta bort en medicin. Så under hösten har hon nu trappat ner och i slutet av jan. så var hon helt medicinfri och har ännu ett lågt blodtryck. I slutet av april fick hon nu brev att det varit så stabilt och lågt varje vecka så nu behöver hon bara testa en gång per halvår!

Mamma har också till och från haft problem med tarmfickor, detta är heller inget som hon nu känt av under tiden då hon druckit FitLine.

Jag använder Optimalsetet (Basics, Activize, Restorate), samt dropparna Omega 3 och Q10 (finns i kombinerad Heart Duo-flaska), samt Proshape Amino (essentiella aminosyror).

Här i shopen är de ordinarie priser men börjar man på rekommendation av redan användare att dricka detta på ett 3 månaders abonnemang, får man 30 % rabatt. Vill du veta mer så skriv ett meddelande till mig så berättar jag och ger råd! 🙂

Kontakt: ingrid.agebrink@hotmail.com

Länk till webshop

Registrering för abonnemang

10401607_10203019790869488_5685336504694212593_n

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gästblogg: Min fortsatta MS-resa till bättre livskvalitet! (FitLine inside)

  1. Mamma Urkraft skriver:

    Uppdatering! 🙂

  2. Mamma Urkraft skriver:

    Länkar till en solskenshistoria vid fibromyalgi med … 🙂

Kommentera

