THRIVE: What On Earth Will It Take? – Den viktigaste dokumentären av dem alla?

Jag minns faktiskt inte om jag delat denna tidigare men hellre en gång för mycket än inte alls – en av de där, eller kanske tom den viktigaste,  som alla borde se. Här sammanfattas det mesta av vad jag själv tror på och lever efter.

Viktigt, skänk dig själv tiden att se denna åtminstone en gång, och se hela även om första delen kan kännas lite svår – allt vävs ihop på ett så finstämt vis och speciellt slutet innehåller lösningar och hopp! ♥

One especially encouraging insight that emerged for Kimberly in the course of making THRIVE was that the most informed people are consistently the most hopeful, because once the nature of the problem is clear, so are the solutions.

 

Med svensk text:

 

Thrive hemsida – Thrive movement

Om filmskaparna

Thrive på Facebook

 

thrive HiRes merged

 

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Allt annat..., Alternativa läkemedel och behandlingar, Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till THRIVE: What On Earth Will It Take? – Den viktigaste dokumentären av dem alla?

  1. Bo skriver:

    Lysande att du delar denna, finns en massor att begrunda i filmen, skitbra rulle.

    Tackar för en informativ och trevlig blogg,
    🙂

  2. Bo skriver:

    En intervju med skaparna av filmen: https://www.youtube.com/watch?v=vE6PhmFEymk
    av min favoritmurvel Alex Jones.
    Mycket nöje.

  3. Julia Jensen skriver:

    Hittade precis till din blogg och ser högst upp till höger texten ”Om autism och pusselbitar till helhetshälsa”. Hur har det fungerat och hur går det?

    • urenergi skriver:

      Hejsan Julia, jag har skrivit ganska mycket om utvecklingen men det kanske är svårt att sålla i bloggen, det är svårt att förklara kort men det har gått enastående bra och gör det än. Det gäller att aldrig ge upp och vi har hitta ett par riktigt stora pusselbitar i sökandet så när vi träffar nya människor står de och gapar när jag berättar hur det var när Viktor var i princip helt borta i autismsymtomen (autistiskt syndrom), för idag verkar han som vilken pojke som helst … speciell i sitt tänk och fungerande. Givetvis finns det fortfarande en del svårigheter men de går oftast att relatera till stress och vi kan åtgärda det. Vill du veta mer kan vi höras på telefon (maila mig på urkraftmw@live.se) för det är mycket lättare för mig, skriver så mycket upprepningar. 🙂 Ha en härlig dag! 🙂

Kommentera

