~ INDIGOBARN: bortom diagnoser – ett allomfattande perspektiv ~

Som en fortsättning på föregående inlägg om att känna sig annorlunda, att vara onormal jämfört med majoriteten – att vara speciell.

Jag väljer att överlåta informationsbiten till de mer insatta men jag känner igen mig själv i detalj, Doreen Virtue mfl beskriver mitt sätt att tänka, känna och fungera, inte sällan i termer jag själv formulerat om mig själv – tex att vi i skolan blir tillsagda att så här är det, varför frågade jag ständigt för att förstå, men fick oftast svaret av de vuxna … FÖR ATT DET BARA ÄR SÅ (jobbiga unge!).

Vilka förebilder, hur lita på vuxna som är så vilsna, vet de ingenting? Inte konstigt att man blir desillusionerad, rebellisk eller känner sig helt fel när man ser att man är den enda som inte rätar sig in i ledet.

Min Viktor är precis likadan och ibland när jag är stressad och slänger ur mig något liknande – då väcker han mig ur den tredimensionella dimman med att jag måste förklara varför, för att han ska förstå.

Jag tackar den pojken varje dag för alla lärdomar han ger mig den lille kloke mästaren. Igår när vi var sena iväg och jag kört fel för andra av tredje gången, så börjar jag stressgnälla om att åka hem igen – då ger Viktor med lugn röst tillbaka vad jag hela tiden försöker lära honom:

Mamma ge inte upp, det gör du om du åker hem. Och vips är jag tillbaka här och nu, för min viktigaste roll är att leda väg, vara stabil i en instabil miljö och att vara en inspirerande förebild för växande.

Fantastiska lilla superpojke, utan alla krämpor som via olika belastningar i vår moderna miljö ansatt hans lilla kropp (samma gäller för mig även om läkningen skedde senare i mitt liv än för honom, och jag har ju dämpat mig själv på olika vis – aldrig igen) – som enligt sjukvården var en del i hans påstått obotliga medfödda hjärnskada kallad autism – så har han diagnosen öppensinnad, inkännande, lögndetektor … med mera, han har ingen sjukdom och det har inte jag eller du heller.

Vi är mer eller mindre belastade och med mindre eller större förutsättningar för att motverka påfrestningarna – det är inte obotligt, lyssna ej på sjukvården när de dödar allt hopp på falska grunder (Läkemedelsindustrins), dör hoppet – ger vi upp – så blir blir den patologiserande ettiketten/diagnosen/domen en självuppfyllande profetia.

Det finns MYCKET vi kan göra för att komma i balans och leva autentiskt!

Doreen Virtues förklaring av Indigobarn:

En annan beskrivning lånad från Indigobarn.se:

(på Indigobarn.se finner du fler videos och fördjupad information)

Indigobarn är mycket speciella barn och vuxna som är födda med en mycket högre frekvens och energi. I indigobarns auror kan man se den indigoblåa färgen och därför har dessa barn fått namnet indigobarn.

Det har genom tiderna föds indigobarn på den här planeten men har då varit få till antalet. Många indigobarn föddes efter andra världskriget och blev kända under 60-talets flower power rörelse. Omfattningen av indigobarn har ökat sedan 1978 och 2012 kommer alla barn födas som indigo eller kristallbarn.

Indigobarn är en uppgradering av människan som nu finns här i bland oss på jorden, detta något som redan förutspåtts för flera tusen år sedan i ett antal profetior. Indigobarn har varit med om många tidigare liv och har därför insamlat en mycket stor kunskap. Denna samlade kunskap ska användas till Indigobarnens livsuppgift.

Indigobarnens uppgift är att lösa upp det gamla samhället och få oss att inse vikten av att bygga ett nytt samhälle där grunden är KÄRLEK.

Indigobarn ska visa samhället de orättvisor och felaktigheter som finns så att vi alla kan skapa en bättre tillvaro i harmoni, symbios och tillgivenhet med varandra. Indigobarn vill få människor att börja tänka på ett nytt sätt där man tänker ljust och kärleksfullt till allt och alla!

Indigobarn är snabbtänkta och intelligenta. De är människor som lätt blir uttråkade och som hela tiden söker sig till nya utmaningar som är stimulerande.

Indigobarn har alltid betraktats av sin omgivning som annorlunda, besvärliga och svårhanterade.

De har enormt stark VILJA, de är smarta, KREATIVA, självmedvetna och ÄRLIGA.

Indigobarn har ofta mediala förmågor, är inkännande och väldigt klarsynta.

Indigobarn är INTE RÄDDA för att säga vad de tycker och tänker. De är inte rädda för att stå ut i mängden, hur de uttrycker detta kan dock variera väldigt mycket.

Indigobarn är i många lägen inte rädda för ENSAMHET och kan ibland välja utanförskapet själva om umgänget omkring inte är tillräckligt stimulerande.

Indigobarn står hellre och tittar på genom att OBSERVERA omgivningen men om de ser att någon råkar illa ut så agerar indigobarn impulsivt med sitt stora hjärta för att hjälpa andra.

Detta beror bland annat på att indigobarn är HYPERKÄNSLIGA (framför allt mot sådant som strider mot det indigobarnen kämpar för, rättvisa, kärlek och godhet).

Trots Indigobarns storhet kan de också vara lättsårade och lättavvisade.

Indigobarn kan genomskåda lögner och falskhet. Man kan inte lura ett indigobarn eftersom de läser av allt och alla. De har ett extra känselspröt och uppskattar uppriktighet och originalitet. Deras handlingar styrs av KÄRLEK och RÄTTVISA. De utvecklar också ofta stor MEDKÄNSLA och har så kallat högt EQ.

Indigobarnens styrka är den väldiga kreativitet och handlingskraft som finns hos dem, de drivs av en enorm skaparlust och en längtan att göra gott. De har också ett enormt intresse för världen och VILL GÄRNA HJÄLPA världen. Indigobarn tänker i många avseenden både globalt, rättvist och holistiskt (helhetstänkande).

Deras inneboende kärlek gör dem ofta spontana och vill gärna vara allas vän.

De är också en perfekt ledargestalt, men glöm inte att en ledargestalt behöver inte alltid te sig just på det viss som vi i samhället har föreställt oss att en ledare är. Indigobarn anser sällan själva att de är en självklar ledare.

Ett indigobarn kan också visa upp följande egenskaper:

  • Individualister
  • Stark utstrålning
  • Uppvisar ledaregenskaper
  • Risktagare
  • Egensinnig
  • Blir lätt uttråkad
  • Blir frustrerade när de tvingas utföra monotona uppgifter
  • Otålig
  • Har svårt att vänta på sin tur
  • Har svårt med disciplin och att bli tillrättavisad
  • Tycker inte om att följa order och instruktioner
  • Vill alltid veta VARFÖR, speciellt när de blir ombedda att göra något
  • Pendlar mellan låg självkänsla och grandiositet
  • Oftast verbalt begåvad
  • Kreativ med intresse för musik, konst eller annat kreativt skapande
  • Starkt intuitiv, ibland även synsk och medial
  • Vid sjukdom har de ofta diffusa symptom och kan därför vara svåra att diagnostisera
  • Känsliga för kemikalier och konstgjorda tillsatser i maten
  • Får lätt kontakt med djur
  • Benägenhet för missbruk (alkohol, droger, socker, drama, sex mm)
  • Har varit eller är deprimerad och kanske haft självmordstankar
  • Har ofta svårigheter med insomnandet och/eller svårt att somna om då de vaknar mitt i natten
  • Har fått antydningar från omgivningen eller t o m diagnostiserats med ADHD/ADD
  • Söker efter och har behov av djupa varaktiga relationer till vänner
  • Har en stark känsla att deras liv har ett bestämt syfte och/eller en djup önskan om att hjälpa mänskligheten
  • Dagdrömmare och visionärer
  • Är inte rädd för att ställa sig upp och vara ensam om sin åsikt eller för att vara annorlunda.
  • Är hellre ensam än vara tillsammans med människor som de inte gillar

Källa:
Älskade indigobarn av Agneta Bentsen
www.celestin.se
www.indigobarn.se

Känner du också igen dig – välkommen hem! 

child-in-starry-universe

Det är inte lätt att vara frisk i ett till grunden sjukt samhälle – men när vi hittar hem och återkopplas så sker förändring – paradigmskifte nu! 🙂

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

