Sanning, klarhet, känslostorm och mina tankar – fritänkare, ”misfits” och ”outsiders” se denna kortfilm!

Jag hade kraftiga rysningar genom kroppen under de 10 långa minuter som detta budskap varar … det kändes rakt in i hjärta och själ, längre inåt ändå och samtidig ända ut i universum.

Se denna alla ni som fått höra att ni är- känner eller har känt er annorlunda på minsta vis, konstiga, fel, dåliga … i jämförelse med hur vi ”ska” vara. Du som känner att du inte ”passar in”.

Lider du av psykiatriska diagnoser, psykisk ohälsa, ”bokstavskombinationer”, beroenden, medicinerar du- eller medicineras du till att passa in, vara rätt och lagom – till att lyda de överordnade i samhället, till att inte känna, inte tänka själv utan matas med den information som håller den globala människoflocken foglig?

Denna vackra video/sång, detta starka, så klara och rena budskap handlar om alla oss som aldrig riktigt passat in i mallen, formen, normen.

Vi som försökt förtrycka våra sanna jag eller som vågat uttrycka oss och blivit missförstådda, våldsamt utskrattade, angripna eller tystade på olika vis, som får diagnoser av samhället, får etiketter av våra medmänniskor och även av oss själva som formats av detta fientliga förhållningssätt till oss själva, andra människor och hela vår verklighet.

Det var extra starkt för mig att se denna nu när jag igår efter många starka känslor ställt mig på stora scenen framför en stor publik …

Jag har gjort det tidigare för att presentera de fantastiskt energihöjande produkter jag arbetar med, i oftast mindre sammanhang men också något större.

Det var igår tufft inför prestation i det större sammanhanget, men att blotta mig själv totalt med hela min mörka bakgrund var verkligen att utmana trygghetszonens gränser, i bästa syfte för att därefter svänga till gnistan och vägen som lett till den så starkt ljusa epoken jag lever i nu och vidare – för att inspirera, ta bort skam och tabun för alla som är eller varit i samma situation, ALLA kan förändra och skapa sina liv med medvetenhet, öppenhet, fokus och en positiv attityd!

Det gäller bara att finna rätt väg, sällskap och miljö – och våga släppa fram sitt sanna jag.

En av mina insikter under arbetet med bildspelet och den komprimerade sammanställningen av min historia, med känslan som landade där och då på scenen – var kärnan i varför jag blev så kraftigt påverkad bara av tanken på att stå inför så många människor – den gamla kvardröjande kvarlevan, rädslan, skräcken inför att visa MIG – inte bara att ge information, utan att bli synad, naken utan försvar, sedd, bedömd, utdömd … hur många gånger under mitt liv har jag inte mött blickar och fått frågor om varför jag tänker- och är så konstig – så även i vuxen ålder.

Jag har försökt dölja min konstighet och annorlundaskap, och då istället blivit för tyst tex på högskolan jag studerade vid, vågade inte uttrycka det jag tänkte eller ens svara på frågor ibland – tills en person fascinerat uttryckte sig på ett nytt vis till mig, att wow, du tänker så otroligt häftigt, även om jag inte förstår allt du säger.

Då började jag lägga ihop pusselbitarna och insåg att jag kanske inte var fel, dum och konstig med onödiga tankar och intresse för detaljer och så mycket som andra inte noterade (även hörsel- doft- och känslointryck), det var bara många som inte förstod mig, mitt sätt att tänka och fungera – sen började jag mer tydligt och medvetet attrahera fler och fler människor som är på samma våglängd, de som förstår för de har lika erfarenheter och fungerar lika, de förstår utan utan förklaringar – idag växer det positiva nätverket med enorm kraft, de flesta jag kopplas samman med, alla möten verkar ha en djupare mening och vi är ofta så lika.

Jag ser samma känslighet, tankesätt, egenheter och fungerande hos min fantastiska lilla pojke, kalla det autism, ADHD eller andra snäva etiketter, men det var bara en sjukdom, ett problem, en obalans då han fick belastande kost, hade näringsbrist och hans kropp inte kunde stå emot belastningarna – nu är han frisk och bara helt otroligt häftig, han lär mig SÅ mycket.

Och i gengäld gör jag mitt bästa för att uppmuntra honom till att fortsätta tänka själv, bejakar hans egenskaper och lyssnar intresserat, bekräftar och visar att allt är möjligt … gör mitt bästa för att inte hamna i normens mönster som lätt händer under stress och de automatiserade gamla mönstren drar igång, autopiloten.

Han står idag emot den tuffa miljön vi lever i, inte minst inom den överfulla barnomsorgen och våra skolor, med för många barn, för få och ständigt utbytt personal, med höga krav i en miljö som har störningar och funktionshinder.

Samhället har störningar… men det är barnen som får etiketter och dämpande medicin för lättare hantering. Därtill inte sällan en sjuk kost samt sjuk vård, anpassad till det störda samhället.

Åter till föreläsningen – i detta fantastiska sällskap, dessa underbara upplyftande och omtänksamma människor som fyllde salen … när jag väl kom upp på scenen så släppte alla starka känslor av rädsla och stress, fram kom ett lugn och ett naturligt flöde.

Jag klarade tom att samtidigt hantera korten med stödord – min fladdriga ADHD/asperger till trots – för dessa diagnoser är ingenting annat än en speciell personlighet, i en känslig kropp – helt fantastiska personligheter och egenskaper i en frisk, välmående kropp i balans och i en tillåtande miljö av energier på en så kärleksfull frekvens.

Jag var Hemma på alla sätt och vis i min stora och ständigt växande familj – med ett släktskap på högre frekvens, utan blodsband även om de kan samexistera.

Så innerligt tacksam att jag fått möjligheten att leva och arbeta i enlighet med min passion, i enlighet med hela min livsfilosofi – helhet. 

Idag vet jag att jag inte är konstig, störd eller fel – annorlunda från normen ja, känslig ja – speciell på ett fantastiskt vis, precis som du och alla andra tokiga knäppgökar – vi som tänker utanför den begränsande boxen, eller rentav gjort oss helt av med den – vi som fortsätter ta oss igenom illusionernas slöjor, de vakna som med öppna sinnen strävar efter ökad medvetenhet, som söker, är nyfikna, som inte stannar inom ramarna.

Vi som i balans lever i enlighet med vårt sanna jag och med universum självt, som drivs av vår passion, av visioner, av ett högre syfte än att bara existera, ”överleva”, utan mening under den tid denna kropp har på denna jord.

Vi som blir sjuka i både kropp, psyke och själ när vi förtrycker eller förtrycks.

Dessa insikter har landat mer och mer i mig under ett antal år, fortfarande lite för styrd av cortex men denna film slog till så kraftfullt och rakt in att hjärnan inte hann med att stoppa/dämpa intrycken – jag bara kände in och lät tårarna komma fram på slutet, de tårar som varit strängt förbjudna tidigare men som försiktigt fått visa sig vid utvalda tillfällen på senare år.

Men detta var inte tårar av sorg utan tårar av styrka, klarhet och insikt, tårar av starka känslor.

Fortsätt vara du, bli mer du, byt umgänge och omgivning om så behövs – vi blomstrar med likasinnade, öppensinnade, frisinnade, positiva, upplyftande människor som lyfter, inte sänker som är normen, konventionen i det etablerade samhället… vi är känsliga, vi ska inte omge oss av negativa människor, miljöer, energier.

– Välkommen Hem!

Detta budskap är inte alls ”flummigt” som kanske min egen text ovan kan uppfattas på sina ställen – utan har ett klart och tydligt, känsloväckande budskap, en viktig del av verkligheten på 10 minuter. Så viktigt, så klargörande, uppväckande.

Detta inlägg, skrivet direkt på känslorna som filmen framkallade hos mig, utan att rätta publicerar jag mina tankar … så ta det för vad det är, jag kan ha sakfel men det är ändå känslan jag vill förmedla – klarhet, sanning, en kärlek i helt annan mening än vad vi uttrycker i vardagligt tal (återigen, betydelsen enligt normen, konventionen), jag vill inspirera, väcka, inge hopp, läka och återskapa balans som genomsyrar Allt, hjälpa fler att hitta hem och leva i samklang med sitt innersta, med sin mening och med Allt.

* * *

Se den, den kommer att stärka din uppfattning om dig själv och vad ditt inre berättar för dig om vad som är Rätt – om inte rentav vara en första existentiell väckarklocka – här är den inledande meningen:

ATTENTION: All you rule-breakers, you misfits & troublemakers, all you free-spirits & pioneers… Everything the establishment has told you is wrong with you – is actually what’s right with you…

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Sanning, klarhet, känslostorm och mina tankar – fritänkare, ”misfits” och ”outsiders” se denna kortfilm!

  1. Pia skriver:

    Tack för ett inspirerande inlägg.

  2. Du är såå otroligt, underbart häftig!! ❤ ❤ ❤

  3. Ping: ~ INDIGOBARN: bortom diagnoser – ett allomfattande perspektiv ~ | Urkraft – Mother Warrior

  4. Mia skriver:

    Så många bortkastade år när man försökte bli normal!!! Idag vet jag mitt rätta värde. Men kampen fortsätter att våga vara och inte ge vika för normer! Fick rysningar av filmen!

  5. Maja Fernström skriver:

    Så himla bra skrivet Lena!! ❤

  6. rauknrolla skriver:

    Jag har känt mig fel mest sen jag var i 10-årsåldern.
    I dag är jag 29 år och fick nyligen diagnosen Asperger.
    Jag ser det inte som en diagnos utan som du, mer som en personlighet med hög känslighet.
    Jag känner in allt och alla runtomkring mig, alla energier, negativa som positiva.
    Allt detta gör att jag ofta blir väldigt trött.
    Jag håller på att lära känna mig själv. Hur jag fungerar, vad jag behöver.
    Diagnosen för mig har fått mig att inse att jag inte är ensam och att jag faktiskt har många styrkor, vilket jag inte sett förr. Jag har bara som sagt, bara känt mig fel.
    Tack så mycket för detta inlägg och denna underbara video! ❤

    • urenergi skriver:

      Tack alla som vågar öppna sina sinnen och dela med er – det är vår styrka, koppla ihop oss med likasinnade och istället för att känna oss konstiga, ensamma, annorlunda på ett ”fel” sätt så inser vi våra fantastiska styrkor och egenskaper, finner en djup gemenskap och otroliga insikter – och vi skapar FÖRÄNDRING som växer exponentiellt! Tack! ❤

  7. Annika Mehlqvist skriver:

    Så bra, så sant och så viktigt att börja fokusera på! Tack för de delade ❤

Kommentera

