Dr Mark Hyman, Jenny McCarthy mfl om orsaker till autism – och biomedicinsk behandling

I USA har diagnosticerade (därmed med ett stort mörkertal) fall av autism ökat explosivt från 1990-talet till år 2012 – från 1 av 5000 till 1 av 88.

Jag vet och ni vet att de största orsakerna till denna skrämmande ökning (så även för andra tillstånd/sjukdomar) ännu mer förtydligar att så kallade autismspektrumstörningar inte främst handlar om genetik utan om miljöpåverkan.

Några av videorna nedan handlar om kopplingen mellan vaccin och autism, och den är jag övertygad om existerar men som oftast tror jag på multifaktoriella orsaker – känslighet, brister och belastningar.

En kort introduktion av Dr Mark Hyman – autism går att behandla … helt uppenbart för alltfler av oss föräldrar:

 

Autism går att förhindra och behandla – Jim Carrey & Jenny McCarthy:

 

Och på svenska, Alan Rees, pappa till ett vaccinskadat barn:

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

