Min nyblivna 6-åring kan både skriva och läsa!! :D

Mina Facebookvänner vet redan detta eftersom jag upptäckte det för någon vecka sedan när vi gjorde läxor, och snabbt slängde jag ut en uppdatering 😉

Plötsligt händer det! Eller … jag och Viktor är väldigt lika, vi har en låång startsträcka då vi samlar oss och information på detaljnivå – tills vi en dag plötsligt inser att allting sitter som i benmärgen. 😛

Nu har han med sitt ”Receptblock” till skolan och det är där han skriver allt, men jag har lyckats ta en bild på ett ”recept” han skrivit helt på egen hand, utan mall. Han skriver som det låter och det är så snyggt!  🙂

Eftersom han egentligen ska gå förskoleklass men är satt ihop med två första klassare i en ”F1:a” så får han frivilliga hemläxor och det tycker både han och jag är superkul – han ljudar, läser och skriver – jag vägleder där det behövs.

Varning för perfektionistiska tendenser, känner återigen mig själv …. jag säger att det är jättebra men råkar jag uttrycka att det ska vara två konsonanter så måste han bara ändra och det är pronto!

Men han är så cool ♥

*Och en överlyckligt positiv uppdatering – jag som varit så orolig för tillbakagång pga av stor stress, personalbrist och dålig organisation i skolan – nu har klassen äntligen två underbart bra manliga assistenter tillsammans med fantastiska lärarinnan som nu hinner med mer av vad hon velat göra med klassen.

Viktor känns återigen lika trygg och glad som före skolstart och vill inte längre tillbaka till dagis … tack tack tack för dessa gåvor. *

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling. Bokmärk permalänken.

Kommentera

