Alla ”autister” är olika med olika etiologi och ”botemedlet” är ej medicinering!

Detta är svårt att förstå i en värld där man endast ser symtom och vill tjäna storkovan genom att ta fram droger och andra skadliga substanser för att dämpa dessa …

Jag har inte i detta inlägg tänkt dividera om allt detta (det har jag skrivit så mycket om tidigare, samt om var autism uppstår ur och hur vi bäst kan vårda känsliga individer i en okänslig värld), om anlagen/känsligheten vi alla bär på gällande olika områden i våra kroppar – men vad som allmängiltigt är, det faktum att miljöfaktorer måste aktivera dessa anlag för att vi ska utveckla specifika sjukdomar och symtom.

Anlagen/känsligheten kan ärvas över och förstärkas för varje generation, så om min mamma vaccinerades så överfördes hennes ökade känslighet till mig och vidare till nästa generation med ytterligare ökning för varje ny vaccinering. Detta är tydligt hos våra husdjur som reproducerar sig i en mycket snabbare takt.

Känsligheten och de utlösande faktorerna handlar givetvis inte bara om vacciner, om än i stor utsträckning (jag vet att detta upplevs främmande för många men jag ber er, läs vidare innan ni cementerar er tro på vaccinernas undergörande verkan och frånvaron av skador som industrin bakom vill förblinda oss med, informationen finns) utan det finns många skadeverkningar i helhetsbilden. T.ex. stress, all kemikaliepåverkan (inkl. läkemedel och mat) omkring oss, felaktig föda, för tidig avnavling (blodbrist, syrebrist och stamcellsbrist), outvecklad eller störd tarmflora, und so weiter!

Vill också lägga in en viktig reflektion och ett nytt förhållningsätt, främmande för vår tid:

Våra så kallade ”högfungerande” barn är inte vare sig funktionshindrade eller handikappade, mitt barn har heller ingen en sjukdom – mitt barn reagerar på ett fullt normalt och otroligt sunt vis på ett sjukt och funktionshindrat samhälle med dess matchande livsstil och sjukgörande kost.

* * *

Vad föranledde då detta inlägg och att jag dessutom är lite uppeggead?

Jo häromdagen fick jag denna länk av en god vän, tillika eldsjäl i spridandet av information – jag läste artikeln först och sedan hennes uppradade funderingar, och visst reagerade vi på exakt samma saker och jag utökar:

Autister har kvar hjärnceller som borde ha dött 

Första enorma ovetenskapliga faktafelet finner vi direkt i rubriken och i bildtexten:

”I den främre delen av hjärnan har autistiska personer många fler hjärnceller än andra.”

I resten av texten får vi veta att det handlar om 7 avlidna pojkar i en studie – vad är detta för synnerligen klent underlag till att påstå att alla ”autister” har fler hjärnceller än andra människor??

Vidare kan vi läsa:

”- Även om vi inte förväntar oss att hitta för många hjärnceller hos alla med autism … ”

Ja men då motsäger man sig direkt rubriktexten – den större mängden hjärnceller  är inte vare sig (enda)orsaken till att autism utvecklas, utan kan likväl vara en bieffekt av alla skadeverkningar vi i modern tid utsätts för (autism eller icke), genom generationer, via modern, under graviditeten och sedan belastningar och påfrestningar utanför moderlivet.

Nu planerar man sannolikt glatt utvecklandet av nya ”läke”medel att medicinera (ytterligare skada med kroppsfrämmande ämnen) våra barn och medmänniskor – industrin är väl härlig? Jaa nu går jag steget före … 😉

Problemet är då återigen att man vet för lite, alla ”autister” har olika etiologi och ”symtombild” – ska man då chansa och behandla (medicinera) ALLA eftersom man måste döda dem för att se om just den individen har detta överflöd av hjärnceller?

”Studien är än så länge liten, främst eftersom det helt enkelt inte finns så många avlidna personer med autism att undersöka. Något som också i framtiden kan försvåra forskning på området. Men forskarna tror att resultaten öppnar upp för nya sätt att se på autism.

(mU: hur 17 då hade man tänkt, genom gissningar och generaliseringar samt ytterligare medicinering??)

– Upptäckten är upphetsande eftersom det kan hjälpa oss att förstå orsakerna bakom problemet. Speciellt om vi kan ta redan på vad det är som gör att de överflödiga cellerna inte dör av som de ska. Vet vi det då kan vi börja utveckla nya behandlingsmetoder, säger Courchesne.”

funderingar om detta:

”Och eftersom den här typ av celler inte bildas efter födseln tyder det på att autism uppstår under graviditeten, säger Eric Courchesne, som har lett studien.”

Samma här, HUR vet man detta då när man gör studierna på avlidna äldre barn och vuxna? För de bör ju inte kunna fastställa detta hos avlidna barn i fosterstadiet eller hur de vidare skulle ha utvecklats efter födelsen, eller studera nyfödda men inte på samma individ under fosterstadiet – men viktigast av allt, under dessa tidpunkter går det inte att fastställa en autismdiagnos eftersom de avgörs via beteenden och begåvningsnivå som varken syns eller kan testas förrän senare.

Och hur många barn utvecklar inte autismen först när de är kring 1,5 år, efter kejsarsnitt (störd tarmflora), för tidig avnavling, vaccineringar, felaktig kost + näringsbrist, öroninflammationer, antibiotikakurer etc.

Detta är en berättelse många skriver under på – däribland jag med min Viktor som vid 1,5 års ålder, när han äntligen blev frisk från månader av öroninflammationer mm – kom ut ur garderoben, fullt autistisk på alla kriterier. Före det hade han förvisso skrikit dygnet runt och haft kronisk diarré, men hade utvecklats normalt, börjat prata (men talet avstannade när han blev sjuk i öi) osv. – uppenbar känslighet/anlag + kraftig miljöpåverkan.

Och – trumvirvel – den mest intressanta frågan av dem alla:

Hur kommer det sig att så många barn plötsligt börjat födas med denna defekt?

– fallen av diagnosticerad autism ökar ju explosionsartat som alla vet (anpassat efter en högre kunskap och utvecklade diagnoskriterier – det fanns inte så här många ”avvikande” barn på detta vis ens när jag var liten!) – och det torde enligt slutsatser dragna i denna studie, att fler och fler får dessa defekter.

Vidare frågor som min vän förmedlade – Har ingen tänkt på att dessa hjärnceller kanske har bildats EFTER födelsen som ett tecken på att något är som det inte ska i miljön? De skriver att cellerna inte kan bildas efter födelsen, men hur vet de det?

Ja intet nytt på himmelen – om vi inte nu gör vad vi måste göra för att hela mänskligheten – gå till grunden och överblicka helheten! Varför alla dessa nya avvikelser … ?

Kan vi svara på det, kan vi öppna ögonen för orsakerna så faller sig lösningarna också uppenbara – för med all den framgång, intelligens och resurser människan faktiskt besitter är jag övertygad om att man snabbt skulle kunna lösa alla jordens problem.

Men vi behöver en totalomställning – och jag tjatar –  snöbollen rullar snabbt nu, paradigmskiftet är på väg och jag är full av hopp 

Och utan mer underlag än känsla, så är jag nog inte den enda som ofta känner, generaliserat, att dessa påstått ”funktionsnedsatta” individer faktiskt använder sina hjärnor på ett högre plan än ”övriga” befolkningen …

Många funktionssätt/tillstånd som här kallats störningar kanske skulle vara av godo i en bättre värld, detta annorlunda vis att tänka och fungera på – men som sagt, i en störd värld och ett intolerant samhälle, med hemska påfrestningar, så blir dessa individer så skadade (både mentalt och fysiskt) att de som skydd och försvar beter sig på vis som inte kan tålas i en värld där alla ska vara lika, inte känna, inte sticka ut, stressa, prestera och vara goda konsumenter och lydiga medborgare.

* * *

Fler som skrivit om ”nyheten”: DN, SvD, Metro, Dagens Medicin

Jag har skrivit i brådska idag, med reservation för snabba slutsatser, men en fri hjärna i brainstorm kan ha många klara insikter 😉

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

