Presschefen på GlaxoSmithKline medger att de fört fram felaktiga uppgifter // Vaccin mot livmoderhalscancer – DN springer läkemedelsbolagens ärenden

Reagerade själv när jag hörde på nyheterna om hur flickors liv och hälsa offras under förhandlingarna om Gardasil … hur menar man då??

Tur att vi inte är ensamma i kampen för upplysning – jag vidarebefordrar information från två ypperliga alternativa och ögonöppnande nyhetskanaler: Linda Karlströms Nyhetsbrev och sajten NewsVoice.

Linda Karlström skriver:

Torbjörn Sassersson, redaktör på den oberoende nättidningen NewsVoice, publicerade igår en artikel av Tobias Karlsson med kritik mot GlaxoSmithKline och deras falska marknadsföring av Gardasil – vaccinet mot livmoderhalscancer. Nedan ser ni ett utdrag. Läs hela artikeln på länken som finns i slutet!

Det här går att läsa i DN den 22 september: ”Näst efter bröstcancer är livmoderhalscancer den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor som har cancer.”

Det verkar som om GSK har blandat ihop olika cancerformer och antal dödsfall i olika cancerformer. Enligt Cancerfondens statistik borde det stå: Näst efter lungcancer är bröstcancer den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor som har cancer.

Vid en granskning av Cancerfondens statistik år 2009 hamnar livmoderhalscancer långt ner på listan över vanligaste dödsorsaken bland kvinnor som har cancer.

Livmoderhalscancer har tom minskat enligt Cancerfondens statistik.

mU – Samma bild som för de flesta sjukdomar vi massvaccinerar mot … och samma manipulering av fakta och statistik för att mångla ut sin oprövade vacciner.

Läs hela artikeln här, och läs kommentaren som följer direkt under:

http://newsvoice.se/2011/09/29/vaccin-mot-livmoderhalscancer-dn-springer-lakemedelsbolagens-arenden/

Tabell 1. Sammandrag från Cancerfondens statistik ”Cancer i siffror 2009″

Cancerform Dödfall kvinnor år 2006

1 Lungcancer 1583

2 Bröstcancer 1506

3 Tjocktarmscancer 911

4 Bukspottskörtelcancer 840

5 Äggstockscancer 620

6 Maligna lymfom 399

7 Ändtarmscancer 378

8 Gallblåse- och gallvägscancer 330

9 Magsäckscancer 285

10 Hjärntumörer 281

11 Levercancer 267

12 Njurcancer 258

13 Leukemi 217

14 Multipelt myelom 215

15 Urinblåsecancer 202

16 Malignt melanom 178

17 Livmoderkroppscancer 148

18 Livmoderhalscancer 125

19 Matstrupscancer 113

20 Läpp-, munhåle- och svalgcancer 85

21 Mjukdels- och skelettcancer 75

22 Sköldkörtelcancer 37

23 Skivepitelcancer 30

24 Hodgkins lymfom 18

25 Struphuvudcancer 9

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Presschefen på GlaxoSmithKline medger att de fört fram felaktiga uppgifter // Vaccin mot livmoderhalscancer – DN springer läkemedelsbolagens ärenden

  1. Niclas Holmberg skriver:

    Hej!

    Apropå att föra fram felaktiga uppgifter så vill jag påpeka två faktafel i texten ovan. GlaxoSmithKline saluför Cervarix. Det är vår konkurrent Sanofi Pasteur MSD som saluför Gardasil, inte tvärtom. Vidare rör det sig om en upphandling av vaccin mot livmoderhalscancer, inte ”förhandlingar om Gardasil”. Gardasil är däremot ett av de två vaccinerna landstingen har att välja mellan.

    Sist men inte minst så beklagar vi som sagt än en gång att vi misstagit oss vad gäller livmoderhalscancers plats på listan över dödliga cancerformer.

    MVH Niclas Holmberg, presschef GlaxoSmithKline AB

    • urenergi skriver:

      Tack för rättelser! Det var en ganska stor miss med statistiken och jag hoppas verkligen inte att det nu kommer poppa upp nya vacciner för varenda punkt däremellan. 8)

  2. urenergi skriver:

    Rättelse också från Linda Karlström:

    Hejsan!

    Jag ska börja med att rätta ett fel som smugit sig in i mitt förra utskick där jag länkade till NewsVoice och artikeln som Tobias Karlsson skrivit. Jag skrev ”GlaxoSmithKline och deras falska marknadsföring av Gardasil”. Så knasigt det blev! Jag var lite för snabb och okoncentrerad – det finns nämligen två vacciner mot humant papillomvirus (HPV) som anses orsaka livmoderhalscancer – det ena heter Cervarix och det andra heter Gardasil. Jag gjorde klassikern att jag blandade ihop tillverkare och vaccin; GSK tillverkar Cervarix, inte Gardasil. Dock har Gardasil fått mera medialt utrymme i åtminstone Sverige, på grund av att myndigheterna där bestämt sig för att köpa in Gardasil. Gardasil tillverkas av Sanofi Pasteur MSD. Självklart marknadsför inte GSK Gardasil – de slåss ju med näbbar och klor mot Sanofi om marknadsandelar! Så nu har jag klargjort min tabbe – rätt ska vara rätt. Poängen med det hela var dock att läkemedelsföretag använder falska uppgifter för att skrämma folket till att vaccinera sig. Vilket vi ju alla vet mycket väl!

    Därmed passar det utmärkt att jag länkar er till en finfin debattartikel skriven av tonårsföräldern Allan Lindberg i Västerås. Artikeln publicerades i Vestmanlands Läns Tidning måndagen den 26 september 2011. Ni kan läsa den här:

    http://vlt.se/asikter/debatt/1.1371618-tonarsforalder-hpv-vaccin-ett-onodigt-och-dyrtexperiment

    Och för att undvika ytterligare vurpor ska jag tydliggöra, att Sanofi Pasteur MSD samägs av läkemedelsföretagen Sanofi Pasteur och Merck Sharp & Dohme (MSD). Därför hänvisar skribenten till Merck när han åsyftar tillverkaren av Gardasil!

  3. Ping: Sanningen blottläggs, då ökar industrin tillsammans med myndigheter propagandamaskineriet – vill införa nya massvaccineringar med nya vaccin | Urkraft – Mother Warrior

Kommentera

