Essensen i hur man uppnår sina innersta drömmar och personliga mål

Jag tänkte börja med att presentera olika vägar till att INTE lyckas uppnå mål autentiska med min inre önskan, vägar till att stagnera i obehag, kamp och missnöje – ett liv i disharmoni.

Vad händer inom dig och manifesteras utåt när du tänker och uttrycker:

  • Jag duger inte
  • Jag är värdelös
  • Jag räcker inte till
  • Det är ingen idé att försöka
  • Jag kommer säker misslyckas
  • Nej, nu gjorde jag det igen!
  • Varför, varför, varför?
  • Jag borde veta bättre
  • Alla andra är- och gör bättre än jag
  • Det spelar ingen roll vad jag gör
  • Jag är meningslös
  • Livet är meningslöst
  • Varje dag är en plåga
  • Det vore lättare att bara få dö
  • Jag är fet – ful – full av skavanker
  • Min kropp är svag och dominerad av krämpor/sjukdom
  • Jag är dum
  • Jag är dålig
  • Jag är svag
  • Min kropp är värdelös
  • Jag är inte värd att älskas
  • Ingen kan väl tycka om mig
  • Vad är det för fel på mig
  • Andra människor vill mig illa
  • Jag är en bluff

Ångest, spänningar, stress, ilska, oro, missnöje, nedstämdhet, sorg, depression, tomhet, vilsenhet, förakt mot mig själv och andra, fientlighet, uppgivenhet, meningslöshet?

Vad säger du till dig själv, hur låter det i ditt huvud under en vanlig dag?

Om jag vill skapa mig en balanserad självbild, välmående, hälsa, lycka och framgång:

  • Jag är strålande vacker
  • Jag är stark och går min egen väg
  • Jag är fri att göra vad jag brinner för
  • Jag mår fantastiskt och njuter av att vara jag
  • Människor jag möter berikar mitt liv på alla möjliga vis
  • Jag är unik och samtidigt en viktig och oskiljaktig del av Allt
  • Min kropp är fantastisk och varje system, varje cell arbetar för mig oavbrutet
  • Jag älskar mig själv – därför tar jag hand om min kropp
  • Jag är full av liv och självläkande kraft
  • Jag är i balans och det återspeglar speglar sig inuti och utanpå min kropp
  • Jag är närvarande – här och nu
  • Jag ser verkligheten som den är, utan att döma
  • Jag styr mitt liv, jag går min egen väg, enligt mitt hjärta
  • Jag förlåter kärleksfullt mig själv och andra för våra mänskliga brister
  • Jag lyckas med allt jag företar mig
  • Varje dag är fylld av överraskningar
  • Jag är öppen för förändring
  • Jag är öppen för försoning och förlåtelse
  • Jag är en människa och jag känner ibland ilska men jag observerar känslan med medvetenhet och agerar istället för reagerar på den
  • Jag provar nya saker med nyfikenhet, glädje och entusiasm
  • Jag tar utvalda saker på allvar och släpper sedan kontrollen och litar på att allt blir som det ska
  • Jag är lekfull – jag skrattar och skojar, dansar och sjunger som om ingen såg eller lyssnade
  • Jag har ett stabilt och ständigt inflöde av kärlek, pengar och framgång
  • Jag mår gott och gör gott, jag uttrycker mig hänsynsfullt och handlar omsorgsfullt
  • Jag är full av ljus och kärlek som sprider sig till allt och alla som jag möter – oavsett vad de säger och gör så tar jag ansvar för mina tankar, känslor och handlingar

Redigera och fyll på efter person och behag!😀

~When love takes over ~ 

Du ser, alla dessa påståenden som jag tagit upp är alla föreställningar som vi fått av andra eller själva tagit på oss – ingen av dem, i synnerhet inte de självföraktande varianterna, är sanningen.

De bejakande påståendena är antagligen så nära sanningen man kan komma men du behöver inte tro på dem till en början – bara säg dem till dig själv ofta och lev dig in i den nya föreställningen, visualisera den, till slut har du skapat dig nya föreställningar som gör det mycket skönare att leva, likväl som de kommer skapa enorma möjligheter i alla aspekter av mitt liv.

Jag trivs med mig själv, min kropp och hjärna är i harmoni med min själ och hjärta, jag accepterar min skuggsidor och kan lättare låta de ljusa skina över allt jag gör.

Det jag manifesterar inuti attraherar motsvarande i min kropp och i den yttre miljön – läkning kan ske, kärlek flödar och min framgång är ett faktum.

Ta dina drömmar på allvar, strunta i om andra säger ”Vad dumt” eller ”Det klarar du aldrig”. Vad vet de om Din lycka? Och det sista påståendet handlar mer om inlärda föreställningar, rädsla och avundsjuka… ♥

Följ ditt hjärta, sträck på dig och börja vandra Din väg ♥

Sikta mot stjärnorna och nå himlen …🙂

* * *

Det är vibrationen, inte orden (t.ex. i bön, visualisering eller affirmation) som talar till universum – tro på dina drömmar och skicka ut good vibrations, bli klar över dina intentioner och visualisera dina mål, ratta in rätt frekvens och överraskas av vad som sänds tillbaka.😉

* * *

I varje människa pågår en kamp mellan ljus och skugga …

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.

Han sa: ”I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, självförakt, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit.”

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”Den du matar”, sa den gamle mannen.

Vilken varg sitter oftast i ditt knä och handmatas?

* * *

Jag kan tydligen inte avsluta utan lägger till en passande film för ämnet (del 1 av 10 – klicka dig vidare):

Nu väljer jag att frigöra mig själv från negativa tankar och tvivel. Jag accepterar mig själv och skapar lugn i mitt sinne och hjärta. Jag är älskad och jag är trygg.

~Louise L Hay

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

