A Beautiful mind – heart and soul – Autistisk (?) visdom och kärlek

Viktor kommer in från balkongen med något i handen. – Det låg ett djur i mitt vatten (han har vatten i burkar på balkongen, som han gör egen saft att sälja, vin mm i ;)).

– Oj då, den är död. Vad ska vi göra med den då?

– Vi kan skapa kärlek.

– Vilken bra idé. Viktor vill att jag håller i den döda tvestjärten och han håller sina händer en bit ovanför mina händer och skickar kärlek (jag har inte visat något sådant). Han säger mjukt och varsamt hej då.

Vi pratar lite om kroppen och att tvestjärten nu är någon annanstans. – Det är bara kroppen som är här säger Viktor, och tvestjärten kanske är på mars, eller nä han är nog kvar på jorden. Jag förklarar att vi får lägga ut kroppen så den blir jord igen, Viktor säger hej då under tiden och efter jag slängt den ut från balkongen. Då säger Viktor, kanske vi ska slänga ut blommor med? Jag har inga hemma men bryter av en vacker men också utblommad blomma från en krukväxt på balkongen och begravningen känns komplett efter vi slängt ut den med till tvestjärten.

Jag förklarar att vi kallar detta begravning, när man säger hej då till människor som dött.

-Vet du varför jag ville begrava den och säga hej då – bara för jag tyckte om den, jag tycker inte om att döda djur. Kanske en huggorm har bitit av den?

* * *

Alltså vilken unge! Komma på att ”vi kan skapa kärlek” för att hela alternativt hedra minnet av en tvestjärt! Ok att jag pratar om kärlek och energier men han applicerar orden på egna situationer – och det är verkligen perfekt på sin plats. Den healande gesten var också något som kom ifrån honom själv, så häftigt!🙂

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till A Beautiful mind – heart and soul – Autistisk (?) visdom och kärlek

  1. tutti skriver:

    så herlig å lese🙂

Kommentera

