Uppdatering – löpning och styrketräning ♥ FitLine

Igår hade jag mitt andra riktiga Hallelujamoment gällande löpningen som jag inledde med en jungfrutur den 28 maj i år (mer om det). Hade lite Viktorvakt medan jag utövade meditation för kroppen – springa, springa, springa, i skogen. 🙂

14:e turen, yes jag dokumenterar. 😉

Med både barnvakt och tillgång till bil tog jag mig till det uppmätta spåret (en gång tidigare, 4:e löpturen, 6 km på 30 min i stekande värme), till vardags springer jag i närheten enbart på tid (mellan 30-60 min).

Boostad med extra Activize (B-vitaminkomplexet med niacin i nikotinsyraform) drog jag ut i det något svalare vädret, första 50 meterna kändes det som det skulle bli riktigt tungt men plötsligt släppte precis allt motstånd och jag bara sprang på – med målbilder i huvudet, glada muskler och en lätt kropp.

Vilken gudomlig känsla – kropp, psyke och själ i perfekt harmoni.

Det har varit olika lätt och tungt sedan starten men efter att ha pressat mig till max i gymmet 5 och 8 juli (dagpassen är inställda under sommaren och jag ville utnyttja kortet ;)) samt körde igen den 11:e, kändes det tungt att springa närmsta två gångerna. Det kanske skulle ha skett även om jag hade öst i mig mer Restorate efteråt (har haft träningsvärk men inte i närheten av vad jag borde ha känt)… men nu är musklerna återhämtade, återuppbyggda, starkare och redo för nya maxtag! 😀

Jag sprang tre varv x 3 km och det nya var att jag inte behövde pausa och gå något all utan gjorde det mer bestämt mellan varven, enbart några meter för att skriva ned tiden – varje varv ganska exakt 15 min. 🙂

Sista 50 metrarna, fram till bilen, fick jag ett telefonsamtal som avklarades utan problem och inte var jag det minsta andfådd när jag stannade för att öppna bildörren! Dock är jag ganska röd i nyllet. 😉

Stort för mig som knappt kunde andas, hålla mig upprätt och ta mig framåt när jag sprang några hundra meter före 26 maj, då jag insåg att rätt näring raderade mina andningsproblem. Jag hade alltså inte dålig kondition – nu gäller bara att öka i styrka! 😀

Thank you FitLine for letting me experience it!!

Företagets slogan ”FitLine – Experience results” är verkligen vägledande, produkterna i ett nötskal gällande hälsa såväl som fitness och skönhet. En av pusselbitarna till helhetshälsa är på plats och den påverkar hela bilden, självbilden och till viss del även världsbilden.

Javisst är det jag som åstadkommer allt men utan rätt bränsle ville inte min kropp, och psyket hängde med… men nu är det alltså tvärtom, jag tankar högklassigt, producerar optimalt med energi och vill mer och mer! 🙂

Minns alla tips jag hört tidigare och fick inför att jag skulle utmana mig själv och börja springa – ”spring varannan, gå varannan, mellan gatlyktor” etc. tänk att en så otränad dam som jag kunde strunta i de råd jag utan FitLine sannolikt skulle ha använt och dessutom ha gjort om för att få gå mer, eller så hade jag bara gett upp för att det varit så tråkigt, min gamla inställning. 😉

Nästa delmål –  senast i oktober ska jag minsann ta en mil oavbruten jogg. 😉

Mamma Urkraft, soon to be mama fitness 😉

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Uppdatering – löpning och styrketräning ♥ FitLine

  1. Moni skriver:

    Inspirerande att höra, eftersom jag är i starten av min löpträning och längtar efter att känna just det där att bara kunna springa på, som i ett meditativt tillstånd, det finns inget som håller en tillbaka och det är befriande. Lycka till med fortsatta framgångar inom ditt nyvunna träningsgebit. Jag tränade och sprang väldans mycket tidigare i mitt liv, alltid någon träningsform på g, styrketräning, löpning, cykling, badminton eller annat. Efter utmattningsdepression har jag haft lite svårt med både ork och motivation men nu tror jag att jag klarar det, har tagit mig framåt så sakteliga, och ditt inlägg fick mig att känna mig än mer taggad. Tack Lena!

    • urenergi skriver:

      Tack Moni för ditt ärliga och härliga inlägg, väldigt inspirerande för mig att få sådan feedback!! 🙂 Du är på väg och din kropp är fantastisk, du läker och njut av alla små framsteg – de är lika häftiga de, och snart är du bara Där. 🙂

Kommentera

