Sommarkul – Traditionell marknadsföring vs direkthandelns levande dito

Denna seriestrip fanns med i en upplaga av Metro i veckan och visst är den otroligt rolig, men samtidigt klockren som exempel på traditionell marknadsföring med sina välbetalda, dresserade skådisar, smala i bikini eller allvarliga i vita rockar, ackompanjerade av sönderblekta tandrader eller diplom i bakgrunden etc.

I direkthandeln är ju jag den levande reklamen, utan retuschering. Jag använder mina produkter varje dag och utöver en genomgående produktstolthet så lär jag mig hela tiden allt jag kan om företaget, produkterna och deras verkan – för att det intresserar mig.

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Allt annat..., Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

