Djokovic Wimbledonvinnare och världsetta – Powered by FitLine!

Nyheter / sport –  Djokovic detroniserade Nadal

Titeln var serbens första i Wimbledon och tredje i en Grand Slam turnering. Han vann Australian Open både 2008 och 2011.

Djokovic har på sistone besegrat Nadal förhållandevis enkelt. Segern på söndagen var hans femte raka över spanjoren, som kom till Wimbledon i år som regerande mästare.

Novak Djokovic form under år 2011 har varit häpnadsväckande. Av sina 49 matcher under året har han vunnit 48. Enda plumpen i protokollet var semifinalförlusten mot Roger Federer i franska öppna mästerskapen.

När började Novak med FitLine  – Jo vid årsskiftet!

Här berättar Wibledonvinnaren själv om sina ökade prestationer med hjälp av våra näringsprodukter – FitLine!

Fler rapporter om sportnyheten:

SvD – Första Wimbledonsegern för Djokovic 
3 juli 2011 kl 17:50, uppdaterad: 3 juli 2011 kl 19:23

WIMBLEDON. Tennisens nye världsetta Novak Djokovic underströk sin suveränitet i Wimbledonfinalen.

–Jag hittar inte orden för att beskriva känslan och det känns som om jag är kvar i drömmen, säger den 24-årige serben.

Även om Djokovic förlorat finalen hade han varit en värdig världsetta men genom att detronisera Nadal även som gräskung blev allt så mycket tydligare.

Finalen blev ett tydligt exempel på att Novak Djokovic efter årets fyra tidigare finalsegrar mot Nadal blivit till ett spöke för spanjoren på samma sätt som denne sedan ett antal år är ett spöke för Roger Federer.

Nu har Djokovic 48-1 i matcher i år. En värdigare entré på förstaplatsen har få av de tidigare 24 världsettorna gjort.

SVT.se Sportnytt – Djokovic vann dramatisk final

Aftonbladet – Tronskifte när Djokovic tog första Wimbledontiteln

Expressen – Djokovic tar över tennistronen

Dagbladet – Djokovic är ny tenniskung

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Allt annat..., Alternativa läkemedel och behandlingar, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Djokovic Wimbledonvinnare och världsetta – Powered by FitLine!

  1. nadal 4ever skriver:

    jag gråter, jag hatar djocovic!!!!

    • urenergi skriver:

      Förlåt, det var ju inte meningen att göra någon ledsen.🙂

      PS. Jag tittar inte på sport själv utan älskar att röra på mig själv och jag älskar effekterna av FitLineprodukterna, kanske ska bjuda in Nadal på en produktpresentation så ska du se att oddsen jämnas ut!😀

Kommentera

