Happy day – skolskjuts beviljad!!

Ville bara säga det 😉

Pluspoäng till vår kommun som annars varit så mycket i blåsväder (har själv erfarenhet av en del, både via anställning och som förälder) gällande stödet till barn och vuxna med ”särskilda behov”.

Viktor blir inskriven i första klass, vilken han sedan får gå om, för att få den anpassade pedagogiken som inte finns i förskolleklassen. Förskoleklassarna får ej heller skolskjuts eftersom det inte är just skola – snett men det orkar jag inte grotta in mig i nu när vi vunnit en så hjälpsam vinst, vill bara andas ut och njuta! 🙂

En enorm börda föll av mina axlar – det lönar sig att inte ge upp utan att kämpa för det man vill ha! 😀

* * *

Lagen om attraktion verkar hela tiden fungera även om jag ibland tänker en och annan negativ tanke (i ett led att rusta för nästa steg) – för inuti vet jag ju att saker löser sig, även om det ofta kräver en hel del arbete och insats, både fysiskt, psykiskt och känslomässigt. 🙂

Jag vill påstå att lagen om attraktion inte handlar så mycket om hjärna som av hjärta. Mitt hjärtas övertygelse är positiv och tillitsfull även om gamla mönster ofta kan sända ut negativa tankar… hjärtat kan också styra hjärnan och sinnet, kanske är det då de största miraklen sker, när alla ”delar” i den odelbara helheten är i samklang.

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Happy day – skolskjuts beviljad!!

  1. Mamma skriver:

    Så du menar att kommunen ordnar skolskjuts? Häftigt, det trodde jag inte. Undrar vad som har hänt här, jag har också råkat ut för deras, vad ska jag kalla det, Välvilja?

    Tack och vajert!!

Kommentera

