Tanden är lös!!

Och jag tror minsann det är precis den som var den första som han fick! 😀

Oj vad stolt han är och är nu helt redo och bestämd över att vara ”en stor kille” som ska början skolan i höst, tydligen har ämnet kommit upp på dagis för några av de andra blivande skolbarnen har redan tappat sina första tänder.

Vi har även hälsat på i skolan (som jag hoppas inte var så stimmig som jag upplevde den och att det löser sig på fritids för resurs verkar liksom avskrivet trots att ansökan inte är nekad än) och Viktor var lite nervös inför de äldre barnen men det fanns ju en heeel del roliga leksaker. 😉

Klassrummet där han får gå som F-1:a med förstaklassarna är lugnt och pedagogiken anpassat för autismspektrumstörning (urk för ordet, vad då störning). Vi har tagit lite foton och resursen ska gå dit en till dag med honom och då även ta fler foton… vi ska skriva ut en liten bok som han kan titta i under sommaren, men det är svårt då varken lokal eller pedagoger verkar klart inför hösten.

Jaja min stora Urkraftkille klarar det och är inte miljön anpassad för barns välmående så kommer en slagkraftig Urkraftmamma i och röjer! 😀 Korkade människoovänliga och barnfientliga lagar och regler ska inte stoppa mig från att ge mitt barn de bästa förutsättningarna i livet!

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tanden är lös!!

  1. urenergi skriver:

    Första tanden föll av och omvandlades under natten till TVÅ guldtior – den 5/6 2011

    Den andra föll av och ned i mormors avlopp vid tandborstning den 13/7, tandfen hittar den och lägger i en guldtia för andra tanden hemma i natt. 😉

    De verkar falla av i den ordning de dök upp för snart 5 år sedan. 🙂

Kommentera

