Morsdagsuppvaktning och ett hjärtskärande farväl

I morse fick jag helt oväntat sova ända till kl 07.30!! Det händer sällan, än mer sällan på helger. 😉

Sedan sitter jag i soffan medan Viktor bygger sina konstruktioner och Viktor säger att jag ska sitta kvar och vila för det är söndag idag – mors dag – och han ska överraska mig med att göra min drink åt mig idag!

*Tack dagis för att ni fostrar honom så väl ;)*

Jag fick ändå smyga mig ut i köket för att hjälpa, lyfta ned burkar och visa hur mycket av varje som ska i. Han har lite svårt att lyfta och hälla ur tunga reningskannan och jag sa att vill han överraska mig en annan gång så går det faktiskt bra med kranvatten. Jag vände mig om någon sekund och han tog genast kranvatten och blandade glatt om. 😀

Omega3 var lite svår men Q10:an fixade han galant att droppa i, med någon droppe extra. 😉

Myyyyyyys 🙂

* * *

Lite senare fick vi det sorgliga, dock väntade, beskedet att mormor och K:s hund Leya gått vidare till de sälla jaktmarkerna. Jag såg direkt att någon hände i hans lilla ansikte och när beskedet sjönk in kom tårarna och en hjärtskärande sorg och längtan.

Vad vackra ett barns känslor är, så oförtäckta och omanipulerade, en sådan renhet. Han talade om hur han saknade henne, han saknar allt, och han ville vara hos mormor.

Den senaste gången och kanske enda gången jag upplevt detta med honom var faktiskt när han hade sin vad jag gissar var ett tidigare livminne, och nu känns det än mer så om jag kopplar känslan.

Vi pratade om Leya, om döden, om Dixie och Edgar samt andra som har gått vidare och han är så klok min son. Vi har talat om döden tidigare och döden i sig har jag förmedlat som ett icke definitivt avslut men att vi som är kvar givetvis saknar dem som gått över till nästa ställe.

Och tänk, vår avlösare meddelade att hon var sjuk idag så Viktor får gå till mormor istället. Klumpiga jag sa att han får trösta mormor och K, och fick svaret ”Men jag är ju också ledsen”. Ni får trösta varandra. 🙂

* * *

Urkraftfamiljen önskar er alla en härlig söndag och att varje dag är fylld av omtanke  till varandra, oavsett titel och inte bara en dag om året. 😀

 

 

Två själar som precis kommit till oss – ni andra är välkomna tillbaka när ni gjort vad ni ska, eller är det vi här som är välkomna till er?  😉

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

