Skriv under – stöd koståtgärder vid autism!

Visst gäller det här USA men det som erkänns i ett land kan lättare erkännas i nästa och i nästa… även om ankdammen Sverige gärna vill blunda för det goda man faktiskt kan ta efter grannländer, Tyskland, USA m.fl.

Det finns tusentals levande exempel genom åren, över 20 år i USA, samt flertalet studier som stödjer det jag och väldigt många andra föräldrar m.f. redan vet och har upplevt med mitt eget barn – kosten gör skillnad mellan hälsa och ohälsa, mellan välmående och handikappande sjukdom.

Men fler studier behöver göras och efter de krav som ställs (detta gjordes förvisso med HBOT, syrgasnehandling under tryck för att lindra autism, men när studien kom ut sa Sverige att man ville fortsätta blunda eftersom studien måste upprepas i Sverige!) – för att föräldrar ska kunna få den hjälp som är mest naturlig och skonsam, istället för att  första hand ordinera tung och farlig medicinering.

Skriv på och berätta kort din upplevelse eller syn på om kost och näring har signifikant betydelse vid tillstånd som autism. Vore ju konstigt om det inte vore så eftersom kost, näring och biokemi styr det mesta i våra kroppar… Vette 17 var min short story tog vägen men den kanske syns för andra. 😉

Parents and Caregivers in Support of Dietary Interventions for Autism

Sponsrat av: Karyn Seroussi & Jaquelyn McCandless, MD

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skriv under – stöd koståtgärder vid autism!

  1. Gunilla skriver:

    Nu har jag också skrivit, men man kan ju inte se någon annans text? Tja, jag har gjort dagens goda gärning i alla fall : )

    • urenergi skriver:

      Bra Gunilla!! 😀 Jag fick en bekräftelse att de mottagit underskriften men jag hittade inte mitt namn i listan, kanske tar tid innan det syns. 🙂

Kommentera

