Om vaccinering och husdjur – Urkraftfamiljen väntar tillökning!

Nu ska Urkraftfamiljen få tillökning och givetvis dök ämnet vaccinering upp igen… en övertygad mamma Urkraft fick återigen uppleva den blinda lynchningen som vid första gången jag ställde frågor innan Viktor skulle utsättas – men denna gång är jag en hemsk djurplågare och kattmördare utan respekt för liv.

Så snett det kan bli när jag i samma forum och även i flera inlägg i samma tråd, uttryckt oro samt ställt åtskilliga frågor för att de ska få bästa och mest naturligt anpassade maten, bästa ströet osv. I hur stor blind förnekelse kan människor befinna sig i?

För till protokollet att min trådstart avhandlade frågan om när man bör kastrera katterna och att jag tillade att jag inte ämnade diskutera vaccineringen när frågan dök upp, men läkemedelsindustrin har verkligen lyckats att få gemene man att agera åt dem – utan att ens vara medvetna om det själva – så smart, så lömskt, så tragiskt, så skrämmande.

*Vill dock poängtera att jag ändå fick flera svar med trevlig och saklig respons på mina frågor denna gång men fortfarande med utgångspunkt att läkemedelsindustrins ord är sanningen*

Nu är detta inget jag kommer lägga en större möda på att gräva djupt i, mitt högst informerade val är gjort vad gäller att vaccinera människor och det finns inget på jorden som skulle tyda på att den kriminella läkemedelsindustrin som går över människolik skulle värna mer om våra husdjur?

Vi värnar alla om våra barn och husdjur (förhoppningsvis) och vi gör oftast det vi tror är bäst, eller åtminstone så gott vi förmår… Och med olika kunskap gör vi olika val. 

Jag tänker inte finna mig i att bli kallad kallsinnig djurplågare för att jag av kärlek och omtanke, från en gediget informerad grund valt att låta dem skonas från återkommande injektioner med skadliga substanser. Lika lite som jag anklagar de som väljer att vaccinera för att vara djurplågare och mördare – de utgår också ifrån den kunskap som de har, med samma intention som jag har.

Jag anklagar den kriminella storindustrin som medvetet manipulerar, mörkar, mutar och köper sig fri – gör allt för pengar och makt med förespeglingen av att rädda människa och djur från sjukdom och död. Jag anklagar även dem som vet men som blundar för pengar, de som har positionen att informera folket med hälsoförespeglingar, köpta läkare och övriga med auktoritärt klingande titlar.

Och jag är på djupet sorgsen över att vi blivit så grundlurade…

* * *

CATHERINE O’DRISCOLL is the founder of Canine Health Concern, a non-profit organization that seeks to help dog owners raise healthy, happy, vibrant dogs.

She has brought the truth about pet vaccines to light, and promotes natural canine health care.

Her books “Shock To The System” and “What Vets Don’t Tell You About Vaccines” have opened the eyes of thousands of pet owners world-wide.

Vill du veta mer och ge dig själv chansen till att göra ett välinformerat val?

  • Böckerna finns att köpa på Adlibris, Bokus och cdon.
  • Vill du börja med en kortare text så finner du en väldigt intressant artikel HÄR (tips: använd det automatiska översättningsverktyget eller google translate), författad av Catherine O’Driscoll, med bifogad gedigen källhänvisning.
  • Lyssna på kort YouTubeintroduktion med Catherine O’Driscoll:

* * *

Tillägg 110505

Fick tips om ännu en informativ sida: ”Raw Fed Cats

Med artikeln ”Vaccinosis – How Vaccines Damages Your Pet´s Health

* * *

Avslutar med gladare bilder av och med Viktor Urkraft 😀

  1. Underbar kattleksak som Viktor gjorde helt på eget bevåg, dock råkade jag säga att kattungar ofta leker sönder saker och då var han snabb med att härda leksaken med tejp! Han får lära sig resten den hårda vägen 8)
  2. Föregångaren, första kattleksaken också spontant framtagen – jag fick bara hjälpa med att knyta fast sytråden som jag inte vet var han hittade. Tråden tejpades fast eftersom den inte ville sitta kvar.
  3. Röda, blåa och svarta (”uggla”)Batman som Viktor ofta berättar om. En annorlunda Batman på konstig kanal hos mormor och K. 😉
  4. En detaljerat utförd bärbar dator!
  5. Och till sist – världens gladaste ugglabatman, med vattkoppor och en egenvald majblomma på pin för 50 riksdaler! 😀
 
 




Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om vaccinering och husdjur – Urkraftfamiljen väntar tillökning!

  1. suddrik skriver:

    Men hallå, du glömde ju bild på den nya bäbisen!

  2. suddrik skriver:

    Litet tillägg:
    Valet att avstå ”vård” är lika tillåtet att kritisera som man har ”rätt” att påpeka när människor är för smala.

    En fet människa får man inte anklaga för sitt kaloriintag, brist på motion, övrigt dåligt leverne eller utseende, men att tala om för någon att den är smal att man är orolig för dennes hälsa, eller värre saker, är på något snedvridet sätt socialt accepterat. Du behöver äta, du tränar för mycket, du borde inte vara vegetarian. Ännu värre: sluta banta, du tror att du är bättre än oss. Att de magra mår dåligt av att ständigt få höra att de ser sjuka ut struntar folk i. Norm.

    Jag går inte runt och talar om för folk att de är satan själva som vaccinerar sina barn, jag säger inte ens åt dem att de borde tänka över sitt val, trots att jag anser att de gör fel. Inte i själva valet att vaccinera, utan pga att de inte ens tar reda på fakta. Om man läser på och gör ett AKTIVT val, då hedrar jag det. Men det slappa ”som alla andra”, ”han sa att jag skulle göra det” är förkastligt.

    Att tala om för mig att jag gör fel, jag som spenderat timmar, dagar, veckor!, på att ta reda på alternativ, mig är det rätt att smutskasta??

    Särskilt på internet verkar alla livrädda (kräk, ursäkta mig) människor se till att få utlopp för sin uppdämda ilska och hat, rädsla och förtryck. Jag är anonym, och jag säger vad jag vill. Jag säger: Säg det till mitt ansikte om du törs. Eller ännu hellre, talk to the hand.
    Och då menar jag The fist. Jag har grymma armmuskler numer. Och tränar karate. KIAI!

    • urenergi skriver:

      Mm jag reagerar ändå på att de rena känslospäckade påhoppen är färre idag än för drygt 5 år sedan då frågan var aktuell för mig angående mitt eget barn, kanske finns det skillnader gällande barn och husdjur i vaccinfrågan men jag vill tro att människor blivit mer öppna. Åtminstone att de blivit så pass vakna att inse att det kan finnas mer än vad de benhårt indoktrinerats med… och en dag så börjat fröet gro. 🙂

      Jag blir inte arg i denna frågan, mest ledsen för det är så viktigt – hela världen massvaccineras, husdjur och barn. Jag känner mig maktlös inför vad de alla blir utsatta för i hälsans namn dessutom, det är inte krig eller svält utan det är försäljning till varje pris. Jag skulle så gärna vilja kunna ta den tid som behövdes för att informera alla dem jag möter, egentligen skulle det kanske räcka om de flesta fick höra på den senaste föreläsningen jag var på (filminspelning på väg!). Vissa skulle vakna direkt, några skulle bestämt ta reda på mer, och säkerligen skulle en liten grupp av de mest slutna stärka förnekelsen. Sorgligt… 😦

Kommentera

