Lästips: Din bipacksedel! (om vaccin)

Fler och fler börjar göra sig medvetna om vad de stoppar i sig, får upp ögonen för kemiska tillsatser i maten och börjar sålla här och där, kanske till och med går över till ekologiska alternativ.

Men hur många läser bipacksedeln till varje läkemedel som doktorn ordinerat eller receptfri från apoteket (ja de har också en radda riktlinjer och biverkningar)? Jag tror att en del gör det och finner det viktigt att veta vad som kan hända med kropp och psyke (miljöskadorna står tyvärr inte med) om man intar just den kemiska sammansättningen som rekommenderats.

MEN det stora undantaget är just när vi vid ålagd massvaccinering ska fösas likt godtrogen boskap till slakt. Vi går dit som zombies, vi har tidigt indoktrinerats till att vaccin är frälsningen mot allt ont, det måste göras annars är man en mordisk fiende (även om man påtalar att man är orolig över hur ens barn reagerar på gifterna som sprutas in i dem). Det är tabu att ifrågasätta och den som ens vågar undra om det finns något negativt med dessa massinjektioner av enormt potenta gifter, även i små späda barns blodomplopp – stigmatiseras, ”på med foliehatten”.

Den mest lukrativa industrin på jorden har lyckats, läkemedelsbolagen hand i hand med kemiindustrin och våra myndigheter som håller dem om ryggen – grattis till biljardvinsterna på bekostnad av otaliga människoliv (samt hela ekosystem), och döden är nödvändigtvis inte det värsta ödet i sammanhanget, utan livslångt lidande.

Vi kan tala så varmt om yttrande-, åsikts- och tankefriheten i vårt stolta land men de som går emot massan i försök att se utanför de outtalade konventionerna, går utanför den trygga gränsen till okänd mark, de ska hånas och förlöjligas eller frysas ut – på bästa sätt tystas ned, tillintetgöra allt som hotar massillusionen.

* * *

Det var mamma Urkrafts tankar om denna skrämmande industri (läs gärna tidigare inlägg som ”Piller & profiter – memoarer från en läkemedelsindustri med dödlig biverkan” eller köp läkemedelsinsidern Dr John Virapens bok direkt) – ja det kanske låter som jag tar i för mycket för de oinvigda men ju mer jag lär mig och helhetetsbilden uppdagas desto mer bryter känslor av såväl ilska som sorg fram.

Ignorance is bliss – because knowledge is pain?

Eller är kunskap makt, makten att själv kunna göra medvetna val istället för att placera sitt liv i händerna på andra? Jag har valt att svälja det röda pillret, jag varken kan eller vill ta det blå för att göra valet ogjort.

Jag har sedan Viktor föddes läst och läst och gjort mitt yttersta, fokuserat allt jag kunnat på att få honom så frisk som möjligt, jag har inte dväljts i sorg över vad han/vi drabbats av och inte har jag hunnit landa i känslor av raseri över all industri trampar över barnalik för att tjäna några triljarder till. Men efter Linda Karlströms otroligt känslosamma, professionella och faktaspäckade föreläsning förra veckan då landade känslorna och jag kände att jag skulle kunna mörda med mina bara händer om jag hade någon ansvarig framför mig.

Det är därför jag väntat att skriva mer om saken, får att återfå balans men numera med starkare känslor som drivkraft till min tidigare övertygelse – detta är en av de viktigaste missionerna för människors (alla organismer och natur) hälsa som jag ser nu.

Vi har så mycket som är onaturligt och snett i vår tid (felaktig kost, enorm stress, för tidig avnavling (läs här, här, här, här och här), individualism etc.) men det största hotet, det som faktiskt skadar alla och envar, allt liv på jorden – är kemiindustrin och läkemedelsindustrin som förgiftar oss på livstid (se dokumentären Underkastelsen) och hela vår omgivning.

Nej jag påstår inte att all kemi och alla mediciner är av ondo eller att ingen av dem gör nytta (vill sannolikt ha en hästdos morfin om jag bryter ett ben etc) – jag motsätter mig industrins enorma makt, dess vidriga metoder (för rejäl inblick, läs eller se Dr John Virapen enligt ovan), och att våra myndigheter också tjänar på dem (ses även tydligt i USA med oljeindustrin samt på många fler områden) och låter de största brotten på jorden passera med ofantliga bötesbelopp – industrin höjer priserna och tjänar in dem snabbt.

Min mission och mål: att folkhälsan och miljön vi lever i skall gå före profit.

Ja cyniker får fortsätta hånle och kalla det en romantisk utopi men jag väljer ändå att kämpa för mitt och andras barn, för kommande generationer.

* * *

Vaccin och bipacksedeln

Den 31 januari 2006 var Viktor inte ens två månader fyllda – då skulle han få sin första injektion med vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och hemofilus.

Jag som mamma kände ett tydligt motstånd men jag var så ensam då, min oerfarna och okunniga BVC-sköterska följde riktlinjerna till punkt och pricka och vägrade uttala ett ont ord om vaccinering utan enbart det föreställda positiva. På sin höjd kunde man erkänna att barnet kan få feber och bli gnälligt men det är bara att ge Alvedon!

*Den otroligt lukrativa och självgående industrin, ta ett läkemedel till och ett till och ett till för varje skada som det föregående orsakar, blir du skadad för livet med t.ex. narkolepsi så måste du stå på läkemedelsindustrins amfetaminpreparat och sömnmedel varje dag för resten av livet.*

Men om hon nu inte får säga något negativt om vaccin (annan vårdpersonal berättade senare för mig när MPR-vaccinet blev aktuellt, att de faktiskt har restriktioner, de fick inte säga något negativt om vaccin), varför visade hon eller någon annan vårdpersonal i historien BIPACKSEDELN??

Så den 31 januari och den 3 maj 2006 fick Viktor GlaxoSmithKlines vaccin ”Infanrix” men den 31 oktober fick han ”Pentavac” från Sanofi Pasteur MSD. MPR-vaccin (mässling, påssjuka och röda hund) avstod vi eftersom läkarvården erkänner att det inte är så farliga sjukdomar och jag redan hade börjat vakna upp mer och mer.

På båda (och givetvis alla andra) bipacksedlar står tydligt i början:

”Läs noga igenom denna bipacksedel innan ditt barn får detta vaccin.”

  • Spara denna information, du kan behöva läsa den igen.
  • Om du har ytterligare frågor vänd dig till läkare eller apotekspersonal.
  • Detta vaccin har ordinerats till ditt barn och ska inte ges vidare till andra.
  • Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna information, kontakta läkare eller apotekspersonal.

mU: Hur många föräldrar (eller du själv när du vaccinerat dig) har fått bipacksedeln i sin hand av vårdpersonalen? Du ska alltså både läsa den noga INNAN ditt barn injiceras och spara den för att läsa igen!

Kunskap är makt – makten till att kunna göra medvetna val… Idag har jag kunskapen så att jag lättare kan söka den kunskap. Men då låg mitt och Viktors liv i händerna på okunnig vårdpersonal, utbildad av läkemedelsbolagen.

Vidare kan man läsa:

”INNAN DITT BARN FÅR INFANRIX”

Använd inte Infanrix:

  • om ditt barn är allergiskt (överkänsligt) mot de aktiva substanserna eller mot något av övriga innehållsämnen i Infanrix.
  • om ditt barn tidigare har fått en allergisk reaktion mot något vaccin mot difteri, stelkramp eller kikhosta.
  • om ditt barn har haft neurologiska besvär inom 7 dagar efter tidigare vaccination med vaccin mot kikhosta.
  • om ditt barn har en kraftig infektion med hög feber. En lättare infektion såsom en vanlig förkylning är sannolikt inget problem, men tala med läkaren först.
mU: Neurologiska ”besvär” av vaccin? Hur ska jag veta om min knappt två månader gamla baby är allergisk mot de aktiva substanserna? Jag förstår inte vad de alla namnen döljer och är inte ALLA varelser överkänsliga mot de giftiga substanser som gömmer sig i vaccinen (t.ex. kvicksilver som man kallat ”Tiomersal” i svininfluensavaccinet Pandemrix eller oförklädd formaldehyd i samma vaccin)?

Var särskilt försiktig med Infanrix:

  • om ditt barn tidigare fått något hälsoproblem i anslutning till tidigare vaccination med Infanrix eller något annat vaccin mot kikhosta, såsom:– hög feber (över 40 °C) inom 48 timmar efter vaccination.
    – kollaps eller chockliknande tillstånd inom 48 timmar efter vaccination.
    – ihållande gråt som varade 3 timmar eller längre inom 48 timmar efter vaccination.
    – kramper med eller utan hög feber inom 3 dagar efter vaccination.
  • om ditt barn har en odiagnostiserad hjärnsjukdom eller epilepsi som inte är under kontroll. Vaccinet bör ges när sjukdomen är under kontroll.
  • om ditt barn är överkänsligt mot formaldehyd. Det kan finnas rester av detta ämne i vaccinet.
  • om ditt barn har haft feberkramper eller om det förekommit krampsjukdom inom familjen
  • om ditt barn är överkänsligt mot formaldehyd eftersom vaccinet kan innehålla spårmängder av detta ämne
  • om ditt barn har någon blödningssjukdom eller lätt får blåmärken.
  • om ditt barn har HIV-infektion, eftersom man kan få sämre svar av vaccinationen hos patienter med nedsatt immunförsvar.
  • I de fall som nämns ovan kan läkaren avgöra rätt tidpunkt och schema för ditt barns vaccination.
mU: Återigen – vem vet allt detta när bebisen är under två månader gammal? Även om mitt barn fått hög feber så säger vårdpersonalen att det är vanligt – ta Alvedon. OCH VEM I HELVETE ÄR INTE KÄNSLIG FÖR FORMALDEHYD??

* * *
Raddan med biverkningar kan läsas för varje vaccin och övriga läkemedel men minns att det inte finns långtidsstudier. Jag kommer att blogga vidare i ämnet och ta upp innehåll, biverkningar och om de lögner vi indoktrinerats till att tro på som sanning.

Att införskaffa kunskap är ett eget val och ansvar – lita inte blint på en källa, särskilt då det finns starka ekonomiska krafter bakom.

Jag vill inte bestämma åt andra – jag säger öppenhet, ärlighet och frihet till att välja själv – men jag sprider information för att öka möjligheten till att alla kan göra medvetna val.





Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lästips: Din bipacksedel! (om vaccin)

  1. Linda Karlström skriver:

    TACK moder Urkraft för ännu ett fantastiskt inlägg! Du skriver oerhört träffande och informativt, jag är så glad över att våra vägar korsats:) Tillsammans blir vi starka, nu måste budskapet ut innan hela mänskligheten går förlorad! Eftersom nästan alla spädbarn i denna värld vaccineras, tycker jag att frågan är otroligt viktig – ja den viktigaste av alla. Läkarna slår ut med händerna och säger att de inte vet vad alla de eskalerande välfärdssjukdomarna beror på – men jösses, det är ju bara att läsa bipacksedlarna!!! Där står att vaccin orsakar multipel skleros, artrit, autism, PSD, öroninfektion, luftrörskatarrer, hjärninflammation, hjärnskador, förlamning med mera. Varför ska man hålla på och sätta miljoner triljoner pengar i cancerforskning, då ingen bryr sig om att ta reda på ORSAKEN till cancer? Därför att om folk inte insjuknade i cancer till höger och vänster skulle läkemedelsindustrin förlora massor med pengar (ojdå va synd)! Alltså ser man till att cancer inte elimineras, utan tvärtom ökar. Det finns kirurger som vittnar om att de aldrig sett ett cancerfall innan vaccineringar inleddes. Därmed inte sagt att vaccin är enda orsaken, men det är ju bevisat om och om igen att vacciner innehåller starkt cancerogena ämnen, till exempel formaldehyd.

    • urenergi skriver:

      Tack själv Linda, är oerhört glad över att ha kopplats samman med dig!!

      Så klockrent det du skriver – Vaaaaar kommer alla nya sjukdomar ifrån, varför ökar de så explosivt? Ja det står ju svart på vitt på bipacksedlarna på medlen vi stoppar i oss genom livet, många dagligen. Och då är ändå biverkningarna förminskade och många mörkade.:/

      Instämmer totalt, jag ser det så bortkastat nuförtiden när man på nyheter kommer med jublande nyheter om enorma summor som skall skjutas till forskning på hur man ska bota många stora nutidssjukdomar – det känns ju så urbota dumt att bekosta detta istället för att se till att sjukdomarna inte uppstår från första början! Ett ständigt omflyttande av pengar och människor samt miljö blir både spelbrickor, försökskaniner och kassakor!

      Och i slutänden så blir den enda stora vinnarna – Kemi- och läkemedelsindustrin. Alla andra förlorar, hälsan, reproduktionsförmågan och snart hela vår miljö vi ska leva i – vem dör ut först?

      PS. Vill även tipsa dig om Tanjas/Quantumhälsans Hälsoblogg – http://quantumhalsan.wordpress.com/ – hon har sammanställt mycket bra och mer sakligt om vaccinerna. Jag har ju en anonym blogg så jag kan skriva mer känslofärgat😉

  2. Ping: Apor utvecklar autistiska symtom efter standarddoser av MPR och andra vaccin

Kommentera

