Kärlek kärlek kärlek ♥

En vacker video för alla att se – som en upplyftande, daglig morgonritual? 😀

Kärlek är energi – läkande energi – kärlek smittar, sprid den. Kärlek finns inom oss alla… vissa av oss har bara svårare att finna, nå och våga leva i den på grund av att vi inte blivit visade hur – men vi kan när som helst ge oss chansen att släppa fram och känna kärleken.

Varje andetag, varje ögonblick är en ny chans, en ny start – släpp taget, släpp kontrollen – lev, lek och älska! Du, jag och hela världen läker. ♥

* * *

Min enorma källa till inkommande kärlek stavas Viktor och här vill jag dela med mig av några av hans roliga och intelligenta uttalanden, samt några nyare bidrag på den ständigt växande högen av konstverk.

När mamma Urkrafts energi sjunker till en nivå av stress och visar sig i irritation så känner lille Urkraft det direkt – säger ett ord som direkt vänder förloppet eller helt enkelt skyndar sig fram med en puss och mina frekvenser svänger genast tillbaka till harmoni och balans.

Igår var det flera småsaker samt att jag ville hem och laga mat som gjorde att jag utbrast omogna ”Jag värdelös på att leka” när Viktor ville leka vidare i parken med mig.

Vad svarar en femåring med diagnosen ”autismliknande tillstånd”?

– Nej mamma du är inte värdelös, jag tycker du är fin… och bra på att leka!

Är inte det magi att jag på ett trollslag skiftade från en upplevelse av att vara en värdelös och tråkig mor till att bli lekfull och glad?? 😀 ♥

I morse sa jag till Viktor att komma upp i min säng och gosa en stund, han hoppade upp och la sina kalla ben och fötter på mig och jag sa något om hur kall han var. Då konstaterar Viktor – Som varmt kött och kallt ris. Och det är ju precis så, ibland när vi har rester i kylen (riset) så värmer vi ju upp dem genom närhet till den nylagade maten (köttet)… så klart.

Min unge är fantastisk och det sa min storasyster efter att ha varit barnvakt en em/kväll nyligen – Jag har aldrig mött en femåring som är så djup, eller kanske inte djup men som tänker så mycket (typ). 🙂

* * *

Nedan:

  1. Presentpaket till mamma och innehållet – två medaljer!
  2. Viktors egna spel med pjäser och spelplan
  3. Har börjat göra stora ifyllda bokstäver helt själv! Kompisens namn är också med. 🙂 Och regnbågar. Det krävs både regn och solsken för att att skapa en regnbåge – kom ihåg det. 🙂
  4. Blombuketten han plockade till mig igår på en solig promenad ♥
  5. Mitt solsken – When love takes oover 😉
 
  

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Hälsa - miljö - livsåskådning, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

