The known universe – Mamma Urkraft filosoferar

The known – som det människan hittills kunnat ”mäta”.

Skrev det bara som ett kort reflekterande inlägg på Facebook, men fick så fin feedback att jag gör det här med. 😉

* * *

Åh vad spännande. Denna video hade under lång tid av mitt liv ingivit mig enorm existentiell ångest men idag ser jag det som så intressant.

Jag vet inget men tror att vi har samma rymd inåt i oss själva, inåt, inåt, inåt – för varje mindre beståndsdel vi kan se med mänskliga uppfinningar så kanske man även inom oss kan fortsätta en resa i miljoner år?

Jag vet inget och förkastar inget, jag är dock övertygad om att så länge vår intellektuella hjärna är herre på täppan, kommer vi inte att kunna förstå mer än det ögat kan se och mäta… och knappt det för vem kan förstå ens den uppmätta delen av rymdens storlek eller de minsta delarna inom oss som vi kan se på Vetenskapens värld?

* * *

Jag har surfat vidare och funnit mycket intressant, kvantfysik och bevis för guds existens med mera men håll tillgodo med ett par videosnuttar 😉 om det mätbara universum vi har inom oss… oräkneliga händelser sker hela tiden inom oss, utan vår medvetna vetskap… och vad finns vidare inåt inom dessa livsformer och händelser?

Nähä hittade inga fler som fastnade estetiskt men kom givetvis in på tyska videor och vidare till en inspirerande och tankeväckande serie om universum och funderingar kring 2012-profetiorna  😀

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

