Kan tarmfloran ha ett samband med alla möjliga sjukdomar – inte ”bara” autism och ADHD?

DN.se igår

Ett helt nöjesfält fullt med forskare

KRÖNIKA. Det stora vetenskapsmötet AAAS har startat igen. Det är som ett stort nöjesfält där attraktionerna består av världsledande forskare i stället för karuseller. Minst lika omtumlande, om ni frågar mig.

”Bara den här morgonen har jag hört om jästfabriker som ska lösa världens energiproblem, om okända dimensioner i universum och om människans tarmflora, som eventuellt har samband med alla möjliga sjukdomar – från fetma till autism.

Tusentals forskare och hundratals journalister är på plats. Brittiska och amerikanska vetenskapsjournalister som jag läser varje vecka, till exempel från Economist, New York Times, New Scientist och BBC, står här livs levande.”

Annat intressant ur artikeln, enligt MU:

”Karolinska institutet har två representanter: diabetesforskaren Juleen Zierath, som ska berätta om hur hon använder sina stora EU-anslag, och hjärnforskaren Henrik Ehrsson, som ska berätta om hur han kan flytta folks medvetande till en plats utanför deras kroppar.”

*som min härlige vän som tipsade mig om artikeln skrev: – De är roliga, de försöker få det till ett hjärnfenomen :D*

* * *

Om någon kommer över namn på forskare eller resultat sprunget ur beskrivna nöjesfältet – tipsa gärna Urkraftbloggen!

Tack på förhand.🙂

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kan tarmfloran ha ett samband med alla möjliga sjukdomar – inte ”bara” autism och ADHD?

  1. Mormor skriver:

    Jag lovar att höra av mig, jag kommer säkert att få höra av mina kontakter

Kommentera

