Statusuppdatering – näring – och autism är ett tillstånd som KAN läka

Jag mår så oförskämt bra och delade på Facebook med mig av en statusuppdatering av det visare slaget (händer ständigt nuförtiden) och en väninna kommenterade:

tror jag hellre tar whatever you´re taking istället för ett glas rött och kom inte och säg att du kom fram till det där tack vare en hälsodrink.. 🙂

Jag filosoferade lite kort, citat:

Haha nä det är nog fler faktorer inblandade 😉 livserfarenhet, min personlighet men de senaste månaderna med optimalt näringsupptag har faktiskt gjort mig piggare, gladare, mer närvarande och mer genomgående positiv. 😉

Jämför vi röda drickor så skulle ditt glas rött göra mig tvärtom, dimmig, såsig och korkad men kanske rolig! 😀

Senare sammanfattning:

Erfarenhet, utbildning, meditation och retreats – oändligt vidgade existentiella och spirituella vyer samt mer samlat psyke och känslomässig balans.

Optimal näring – ökad vitalitet, energi, immunförsvar, kanonsömn, genomgående glädje och optimism samt medvetenhet, glad mage, noll sötsug eller sockerberoende, minskad vikt, mjuka fötter och mycket roligare och lättare träning.

Och ett barn som verkar vara helt på väg ut ur autismgarderoben! Först genom stenmuren tack vare ändrad kost – nu genom kvarvarande membran tack vare kosttillskotten. ♥

Mm tillsammans med nya kärleken klassisk (Satyananda yoga) och ett härligt nätverk av fantastiska människor som sprider positiva energier… att också få arbeta med det jag vill, hur jag vill.

Jag är så tacksam över alla enorma och små svårigheter jag tagit mig igenom och människor jag mött som allt tillsammns lett mig till var jag är idag och hur jag funnit alla dessa vägar till vidgade vyer och till kroppslig läkning och harmoni, för både mig och mitt barn (plus alla andra som vi nu sprider ordet vidare till).

Några av de viktigaste ingredienserna i allt detta, de inre egenskaperna som krävs – för det är jag som faktiskt väljer min väg att vandra – är att aldrig förlora hoppet och aldrig ge upp!

* * *

Viktor har nu druckit FitLines cellenergiset i ca 3,5 månad och han blir bara klarare och öppnare, han överraskar mig dagligen med beteenden och meningar/kommunikation som ger mig känslan av att ”han är som vanliga barn”, fast jag inte egentligen vet hur deras egenskaper definieras.

Gillar inte det uttrycket men han förändras, samtidigt som han behåller egenheter som sin otroliga klarsynthet och intelligens, skaparlust och utforskande intresse och sin envishet och starka behov av att få styra. 😉

Jag kan inte förklara hans förändringar bättre i ord, den måste upplevas. Min liknelse i citatet ovan är dock ganska talande… Han är numera glad varje dag jag hämtar på dagis och hans resurs märker också samma förändringar som jag. (ett liknande tidigare inlägg)

Jag är så tacksam!

Samtidigt som jag blir lite sorgsen över att människor får lida under delar eller hela liv av olika åkommor och tillstånd på obalans, när de skulle bli hjälpta av något så grundläggande som den näring vi alla borde få i oss men som idag inte längre är tillgänglig som förr (några artiklar om näringen idag), av många olika anledningar…

Jag ser dessa förändringar på många andra omkring mig nu, de som inte har autism men andra krämpor eller inga som de direkt insåg innan de började rensa ut och självläka. Näringens första verkan på de flesta verkar vara att de känner sig piggare, gladare, lugnare, mer harmoniska, fart på magen och djup sömn.

Den långsiktiga läkningen ger ibland resultat man inte kunnat föreställa sig i en tid av näringsbrist men med full tillgång till symtomdämpande mediciner som bara skapar obalans efter obalans och än mer krämpor.

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

