Wiiie oväntad viktnedgång ”bieffekt” av FitLineprodukterna! :D

Vad coolt – vägde mig nyss (07.30) på skoj och trots att jag precis hade druckit morgondrinken så vägde jag endast 56,5!

Utan att göra något annorlunda så har jag alltså med enbart cellenergisetet (samt senare tillägg med omega3 och Q10) nästan kommit ned på min föreställda ”önskevikt” (56 kg), från stadiga 59-60 kg när jag startade!

Förhistorien:

Jag kommer inte från en familj där motion varit en naturlig del av livet, tvärtom har alla träningsformer lyst med sin frånvaro. I skolan blev jag i det närmaste paniskt avskräckt pga av den sadistiska sortens gympalärare som verkade vara standard på den tiden. I gymnasiet hade jag dock en fantastiskt uppmuntrande lärare som faktiskt väckte en gnista av entusiasm hos mig.

Jag har inte lidit av påfrestande övervikt (jo för många år sedan relaterat till min då väldigt destruktiva livsstil) men visst är det lätt att lägga på sig lite extra och det har jag gjort de senaste åren pga av intensivt studerande (mycket på distans) och övervägande stillasittande. De timanställningar jag haft under tiden har inte varit särskilt fysiskt krävande de heller.

Sommar-höst 2008 kom jag i alla fall igång med att träna seriöst och regelbundet hemma (!), det är ju svårt att komma ut som ensamstående mamma. Så jag köpte en ORbitrek crosstrainer, skivstång och vikter.

I maj 2009, när Viktor blivit så otroligt ”tillfrisknad” efter kostombytet och vi båda blomstrade gick även träningen superbra. Jag åt som Viktor och drog även ned mycket på kolhydraterna. Då vägde jag mellan 54-55 kilo till mina 159 cm och mådde fantastiskt bra.

Mellan hösten 2009 och sommaren 2010, genomgick jag två livshändelser som gjorde att jag fick sluta och sedan kom av mig med träningen. Under den tiden var jag även i Thailand med överflöd av god mat och söta drycker under två veckor, vilket la på några kilon upp över 60. Med tiden lossnade det lite men jag verkade stanna på strax under 60 utan träning.

Sedan dess har det i princip sett lika ut med min fysiska aktivitet, lite sporadisk sådär (och jag ser till att tex ta trappor istället för hiss) och vågen har hela tiden sagt ungefär samma.

Nu var det en tid sedan jag slutade ställa mig på vågen, det var ju bara samma varje gång, tänkte att det kan jag göra när jag kommer igång med träningen igen så jag kan se resultat.

En del har frågat mig om jag gått ned i vikt med hjälp av mina kosttillskott, eftersom de eliminerat mitt sötsug också, men jag har bara vanemässigt svarat – ”nä jag rör ju inte på mig”.

Visst är jag en hälso- och miljöivrare men jag har så många fler aspekter, däribland en del ”kvinnan av dagens samhälle” som upplever (hälsosam)viktnedgång som positivt. Men viktigast är just det faktum att jag mår som bäst när jag håller min matchvikt, fysiskt och psykiskt.

Nu måste jag kanske släppa mina föreställningar om att jag måste träna regelbundet för att nå mina önskade 56 kg. Undrar hur det kommer att se ut när jag väl kommer in i motionärsandan igen! 😀

Ja det blev kanske lite långt men jag är än en gång överväldigad över mina högkvalitativa kosttillskott som gett mig otroliga resultat!

Lite lustigt också med dessa häftiga effekter när man i dagarna kunnat läsa om idrottare som åkt dit för doping på grund utav sina kosttillskott – mina dopingtestas varje år vid Laboratoriet för Dopinganalys vid Kölns Universitet (www.osp-koeln.de) som är ett av Internationella Olympiska Kommittén ackrediterade laboratorium.

Skål på er mina vänner! 😀 Skål för ett enkelt, hälsosamt och smarrigt sätt att komma i balans med, bli frisk, må bättre och att få mer energi utav!

* * *

För dem som bär på fysiskt eller psykiskt belastande övervikt kan det ibland vara hjälpsamt med ett tillfälligt viktminskningskoncept. FitLine innehåller även ett väl utarbetat sådant som jag smakat på (smarrigt det med) men jag har ju inte utfört programmet.

Jag vet dock att det krävs disciplin för att följa ett sådant program, avvikelser enbart i form av ett till synes harmlöst äpple kan rasera resultatet man siktar mot.

Och sedan, som alltid ska man se detta som ett hjälpsamt tillfälligt verktyg, för att sedan bibehålla sin vikt genom sunt leverne, god kost och motion. Det är inte en klysha utan nödvändigt för ett genuint välmående och fysisk såväl som psykisk balans.

Ni som är nyfikna på FitLines viktminskningsprogram (XXS) kan även följa vår modige och generöse, svenska Bosse på YouTube – Go Bosse! 😀

Del 1

http://www.youtube.com/watch?v=inFYj3HlMxc Del 2

http://www.youtube.com/watch?v=PfQF66WISeM Del 3

Fortsättning följer! 🙂

Är du mer nyfiken på programmet? Skicka iväg ett mail så återkommer jag med information över vad programmet innehåller, hur det funkar och hur man sedan övergår till vanliga cellenergisetet efter programmet mm. 🙂

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Wiiie oväntad viktnedgång ”bieffekt” av FitLineprodukterna! :D

  1. urenergi skriver:

    Vill bara poängtera det Bosse redan uttryckt, Whisky/alkohol vid sjukdom må kännas bra för stunden men det är inget att rekommendera som ”medicin”. 😉

    Däremot skulle jag vilja slå ett slag för några klunkar silvervatten (finns flera tidigare inlägg om det: Kolloidalt silver), använder det själv med goda resultat vid virus/bakterieangrepp mm och har nu hört olika personer vittna om avstannad kräksjuka och frånvaron av smitta efter intag av silvret. 🙂

Kommentera

