Wow – Vad händer med mitt barn? (FitLine, förbättrad tarmflora = beteendeförändringar?)

Jag har ju redan skrivit om att Viktor hade en riktigt jobbig period före och en kort tid efter han startade med FitLines näringsdrinkar, det kan vara en flax men samtidigt… jag har redan sett och upplevt så häftiga resultat som inte kan tillskrivas andra förändringar (eftersom andra förändringar inte gjorts under tiden).

Men när det slog om så har det snabbt ändrats till något obeskrivligt häftigt. Mormor Urkraft försökte sätta ord på förändringen i morse (efter han sovit där) och den mest passande beskrivningen är:

– Han har blivit så … Mogen!

Han talar så väldigt annorlunda, tydligt och berättande på ett nytt vis. Han älskar att tala och berätta men ofta har det mest varit på ett mer tvångsmässigt vis om hans intresseområden men det blir alltmer socialt beskrivande.

Bonusmorfar K berättade i morse att när de hämtade Viktor igår så var han genomblöt, K noterade det och Viktor besvarade direkt med att berätta vad han gjort tillsammans med en kompis, för att förklara varför han var så blöt om kläderna.😀

Han har helt plötsligt börjat klä på sig själv från kalsonger till overall, utan minsta pip!

Han är otroligt inkännande och nu om han märker irritation hos mig så behåller han själv lugnet och talar mig tillrätta!😀 Ibland kommer han sonika och pussar mig på munnen och jag inser att nu visade jag precis irritation och han pussar bort den på en mikrosekund!🙂

Utbrotten verkar nu enbart existera vid omställningar när han är väldigt trött… (ta i trä! :D)

Som jag tidigare skrivit så märktes de första tydliga förändringarna, precis som efter kostomställningen, med mag/tarmfunktionen, avföringen och ätandet.

Sedan verkar beteendeförändringarna ta vid och förändras snabbt!

Mormor fyll gärna på för jag finner det riktigt svårt att beskriva dessa förändringar även om det känns som han slängt av sig en gammal tung, kliande kappa!

Han är lättare, gladare, klarare?

* * *

Kort efter detta inlägg kommer jag att göra nästa om kopplingen mellan störd tarmflora och beteendeförändringar.

Och vad balanserar tarmfloran? Bland det viktigaste, att få optimal och rätt näring…

* * *

Viktor fortsätter att skapa detaljerade kartbilder med vägar, berg, broar, skog mm och har även fastnat på solsystem och planeter.

Jag printade ut några bilder av vårt solsystem och detta har han skapat helt på egen hand…

… efter att bilden togs tog han en bläckpenna och ritade dit olika rymdskepp och stationer, dessa skulle skapa och sprida syre till alla planeter sa han (jag hara talat om fotosyntesen med honom men han hittar alltid på vidare och det ska involvera maskiner som producerar saker! :D).

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Näringstillskott, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Wow – Vad händer med mitt barn? (FitLine, förbättrad tarmflora = beteendeförändringar?)

  1. Mormor skriver:

    Suck va han är gooo!
    Han gick som vanligt och skulle titta på TV en stund på morgonen. Efter en liten stund kommer en liten röst: mormor, snälla kan du komma och sitta med mig?
    Gissa om jag springer då!
    Igår kväll ville han ha pannkakor, men jag tycker inte det är så bra mat. Så jag frågade om han inte kunde tänka sig nåt annat och kom med förslag. Då tyckte han att det gick bra med makrill och ris! Och då blev det lite glass till efterrätt. och lite frysta hallon!

    När vi hämtade honom på dagis var han bara glad och följde med på en gång. Inga omställningsproblem där inte!!

    • urenergi skriver:

      Åh jaa det gör han ofta nu på senaste, han ropar efter mig och ber om att jag ska sitta med honom eller vara med honom!😀 Det har han inte visat så tydligt förut även om han givetvis uppskattat sällskapet – men han kelar mer nu, förut ville han det men blev rastlös och klättrig på mindre än en sekund!😀

      Dagishämtningen har jag insett varit bökig de dagar han visat sig vara mycket trött!🙂

Kommentera

