Det bästa för ett högfungerande immunförsvar?

Jag måste bara dela med mig av senaste aha-upplevelsen! 😀

Sedan Viktor började med FitLineprodukterna i månadsskiftet oktober/november 2010 så hållit sig väldigt frisk – men uppenbart blivit virusangripen åtminstone två gånger.

Den ena gången blev jag uppringd från förskolan för att Viktor ”inte var sig själv”. Jag hämtade honom vid lunch och då hade han närmare 39 i feber. Någon timma senare var den på ca 37,7 (med örontermometer) och på kvällen långt under 37,5. Han var pigg och glad under hela dagen.

Häromdagen hände samma sak. Han blev väldigt trött och hängig när vi lagade mat efter dagis, och ögonen såg klart febriga ut. Japp, närmare 39. Men han var glad och åt massor som vanligt nuförtiden – vi hade ju äntligen gjort vår smarriga gf/cf/sf-pizza igen. 😉

På morgonen var han precis som vanligt igen och absolut ingen feber.

Vid båda tillfällen var det kraftiga förkylningar (influensa tom?) på nära håll… senast i lördags och jag tänkte, men glömde, faktiskt att ge silvervatten i förebyggande syfte. Dock tog vi en varsin hutt igårkväll och i morse. 🙂

Jag har samma personliga upplevelse, har varit väldigt frisk länge. Minns att jag fick en förkylning precis i början när jag startade med FitLineprodukterna och långt senare på den kraftiga luftvägsförkylningen som grasserade i december, men det var med tydlighet för att jag misskötte min hälsa i övrigt vid tillfället.

För oss är alltså ”medicinen” till grundläggande hälsa och ett starkt immunförsvar FitLines cellenergi, med tillägg av kolloidalt silvervatten vid behov.

Och icke att förglömma – ät bra kost – drick vatten – andas – vårda sinne och själ – motionera – vila – Älska och ha roligt!

Smarrig supernyttig smoothie, gjord på äggmjölk (ekologisk kokosolja, ägg och vatten), ananas, banan, hallon, björnbär och ett par bitar ”rå” choklad. Härligt för hälsan! 😉

Och ett av Viktors senaste konstverk – jag är själv förbluffad, ska han bli lokförare, glasstårtebagare eller konstnär på heltid? Mångsysslare kanske blir samlingsnamnet? 😛

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det bästa för ett högfungerande immunförsvar?

  1. Thomas skriver:

    GF/CF/SF-pizza? Dela med dig av receptet är du bussig 🙂

    • urenergi skriver:

      Det är inte så avancerat som det låter, jag har faktiskt ramlat på olika färdiga bottnar. 8)

      Den första jag köpte var bäst, tjock, mjuk och fyllig (men tyvärr minns jag inte märket, möjligen Moilas eller Garbos, vilka båda ska kunna beställas från bl.a ICA – bra att hitta en vettig butik att ha kommunikation med). Den senaste var tunnare och lite mer seg och hårde men helt ok – den köpte jag från allergimat/dietistbyrån. Hittar inte den på nätet, istället denna: http://www.allergimat.com/produkt.asp?id=444 men ring företaget och fråga annars. 🙂

      Nästa försök blir med Finax naturligt Glutenfria mjölmix (som jag skrivit om tidigare, att den ska byta namn till något mer diffust) som har ett recept på baksidan. 😉

      På pizzan kör vi gårdagens köttfärssås (med passerade tomater i), mycket lök (Viktor avskyr lök men på pizza har han fastnat för rödlök) och halva cocktailtomater eller skivade ”vanliga”. Sen kör jag lite ananas på min och sambon vill ha bacon. Jag är väldigt förtjust i currykrydda så det blir lite sånt med. 😛

      Det roliga är att alla vi, som har så olika smak, älskar dessa hemgjorda specialpizzor, bättre är från pizzabagaren! 😀

Kommentera

