♥ Gratulationer till vinnarna i Chicza-utlottningen ♥ God Jul till alla läsare ♥

Igår var sista dagen för att vara med i denna utlottning och här är vinnarna:

Selina, Hässelby

Produkten är, enligt mig, ett rätt så genialiskt drag. Tuggummin är något som väldigt många struntar i att slänga i närliggande soptunnor, vilket leder till att de hamnar på trottoarer och gräsmattor. I stan går denna syn inte att undvika. En sak som heller inte går att undvika är att det är dåligt för naturen. Att få folk slänga dessa eviga nedskräpare i soptunnor är svårt, men om dem ändå kommer slänga dem på marken så är det väl lika bra att det är något som fungerar bra för naturen som de slänger?

Lina, Tyresö

Jag skulle vilja vinna ett paket av Chinza tuggummi därför att det här tuggummit är det första tuggummit där producenterna har tagit stor hänsyn till naturen.

Regnskogen blir mer och mer utsatt så det behövs så mycket hjälp som möjligt! Att ha tuggummi som bidrar till att hjälpa regnskogen och även befolkningen i Mayakulturen är helt perfekt! Helt enkelt ett tuggummi kan man tugga med stolthet!!!

Josefina, Enhörna

Jag tycker det är viktigt med ekologiska alternativ för att bevara naturen.

Till exempel så finns det inte så mycket kvar av regnskogen och vi måste bevara det lilla som finns kvar så att den inte försvinner.

Elke, Upplands Väsby (ja det är mormor Urkraft men det var vinnarna är inte utvalda av mig – men mormor får uppdraget att bjuda sina hälsovänner på tuggummit och sprida budskapet;))

Är det bra för regnskogen och lilla Viktor, då är det bra för mig som gillar ekologiskt och inte har tuggat tuggummi på evigheter.

Andreas, Jönköping

En naturlig del av barnens lördagsgodis.

Anna Karin, okänd ort

Är gärna med på utlottningen. Tuggar mycket tuggummi för att öka saliven pga medicinering så detta tuggummi vill jag verkligen prova 🙂

Nadesch, Söråker

Jag gillar sånt som är bra för miljön och jag gillar maya kulturen.

Cristine, Söråker

Inget svårt val alls eftersom jag bara äter naturliga råvaror och kämpar själv för miljön, särskilt regnskogen och dess invånare.

Sofia, Gråbo

Det är viktigt för mig att veta att man inte lever på andras bekostnad. Att köpa ekologiska produkter som bidrar till både natur och andra människors välbefinnande gör mig glad.

Peter, Sandviken

Giftfritt? Naturligt? Gott? Miljöfrämjande?

– Ja tack!

* * *

Varmt tack för era bidrag och engagemang!

Tuggummipaketen packas och skickas under helgen – hoppas ni kommer uppskatta tuggummit lika mycket som vi gör! 🙂

* * *

Till er och alla andra läsare önskar familjen Urkraft en härlig, kärleksfull jul och ett fantastiskt nytt år!

 

 

 

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

