Vilka sammanträffanden – Skeptiker igen! :D

Jaha, nyss fick jag ett nyhetsbrev Alternativjournalen med motgift, här presenteras ständigt artiklar som är som luktsalt både för den redan uppvaknade människan såväl som för den fortfarande slumrande, invaggad i lögner och propaganda.

Mina ögon drogs direkt till en artikel och ingressen visade sig innehålla i princip samma som mitt inlägg från gårdagen…😀

Vetenskap och Folkbildning
Vi motverkar pseudofolkbildning om vetenskap

Good dogs are now in town!😀

”Professorn” beskriver 8 skeptikertyper på ett ganska humoristiskt vis.

Vidare hittar man via länk Skeptikerskolan:

Med ”rätt” argument kan vem som helst lära sig att förkasta vad som helst. Bli din egen skeptiker eller debunker.

Teknikerna används ibland på ett ohederligt sätt av akademiska skeptiker och industrilobbyister för att förkasta forskning och rön inom ämnesområden som kan uppfattas som politiskt inkorrekt, ifrågasätta etablerad vetenskap, konkurrera med skolmedicinen eller hota storindustrin. Teknikerna används för att påverka politiker, läkare, forskare, lärare, allmänhet, journalister, press och media. Därför har ”pseudoskepsis” blivit ett problem som överskuggar god vetenskap, forskning och folkbildning.

Det fiffiga med skeptikerskolan är att de som utsätts för dessa argumentationstekniker själva kan lära sig dem och sedan vända dessa emot lobbyister och falska skeptiker.

Off to school now kids!😀

* * *

Mm ska nog njuta avsluta här och låta er läsa vidare i länkarna – själv ska jag njuta av att äntligen ha klarat av att göra ett så kort inlägg! *NÖJD*

Ljus – kärlek – värme


Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

