Utlottning av Chicza – det ekologiska tuggummit!

Skicka in ditt namn och adress till urkraftmw@live.se senast den 22 december (förlängt efter mottagna åsikter ;))

– tillsammans med en kort formulering av på vilket sätt produkten/konceptet tilltalar dig.

Chicza är ett ekologiskt, allergivänligt, biologiskt nedbrytbart tuggummi som även bidrar till att hjälpa regnskogen, befolkningen och Mayakulturen i Mexico.

Hittills det enda naturliga alternativet i Sverige – ett nyttigare alternativ till det i övrigt syntetiska/kemiska utbudet.

10 paket lottas ut och jag tar mig friheten att publicera era formuleringar i bloggen, efter utlottningen avslutats.


Läs mer om det KRAV-märkta tuggummit Chicza i inlägget:
Äntligen ett naturligt – ekologiskt tuggummi! (GF/CF/SF)

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Utlottning av Chicza – det ekologiska tuggummit!

  1. Hanne skriver:

    Jag köper gärna tuggummi som är ekologiskt och biologiskt nedbrytbart!!!

    • urenergi skriver:

      Än så länge går det nog bara att köpa på nätet (googla så hittar du flera butiker) och några hälsobutiker, men de ska försöka nå ut till vanliga matvarubutiker med! Bra att visa intresse och efterfrågan. 🙂 Maila nu in ditt bidrag till tävlingen! 😉

  2. Jenny skriver:

    Jag hade aldrig tänkt på det här faktiskt.
    Men jag kollade på Whole Foods och visst låg det naturtuggummi i kassorna!

  3. Lilly Torva skriver:

    Jag köper det gärna, men inte grisen i säcken! Ett smakprov tycker jag är skäligt.

    • urenergi skriver:

      Personligen har jag inte fått smakprover på allt jag köpt i mitt liv (och förväntar mig inte det av små företag som ska konkurrera med jättarna och deras oetiska produkter med dåligt innehåll – sådana billiga produkter kanske man kan dela ut utan att det märks i företagets ekonomi) men du är säkerligen välkommen att kontakta företaget som säljer dem och lämna ditt önskemål 😉 Vet att ägarinnan är generös och vill öka miljömedvetenheten på jorden … så hon skickar dig säkert ett paket, så att du inte ska behöva slänga ut ett par tior. 8)

Kommentera

