Viktor 5 år – första GF/CF/SF -barnkalas avklarat! ;)

Det var livat vill jag lova – med 11 vilda ungar i en sparsamt inredd lokal!😀

Vad som serverades: Sockerkaka (av Oldas mix) i Svampbobform från USA, till det blev det hemmagjord persikosylt eftersom kakan blev lite torr, nästa gång får vi mixa ned mer frukt!

Mormor Urkraft hade även varit en raring och gjort sesamgrädde, men det blev tyvärr ingen hit, inte för några av våra smaklökar faktiskt.

Hemmagjorda maränger och Robinsons blandsaft utan syntetiska tillsatser (missade att ta hemmgjord från mormor) … och så fick alla barn en satsumas, målad som en pumpa, på sin tallrik. Viktor hade ju som sagt önskat ett pumpa- och monstertema!😀

Piggelinglass var poppis (synd bara att frysfacket inte var så kallt som det borde) och massor av popcorn gick åt – det var en riktig hit!

Några av barnen hade invändningar emot att de ”inte fick något godis” i fiskedammspåsen… detta taggade mig att faktiskt enbart ge presenter i påsen (fick riktigt bra tips av en väninna men det var lite för sent, själv är jag ovan partyfixare på mitt första anordnade barnkalas ;)) till nästa gång! Jag är inte förtjust i mallar och måsten – särskilt inte när det gäller att klämma i barn extrema mängder sötsaker.

I påsen hade jag lagt Printzells nötcreme, en GODISklubba (anda undantaget där där barnen fick olika, Viktor fick sin ekologiska), ballonger och en burk glitterfärg plus pensel. Det roliga var att det barn som jag trodde helst ville ha actionleksaker blev mest överraskad och glad över att få en pysselpresent istället, det värmde.🙂

Och Viktor min goa unge orkade med all uppståndelse i två timmar! En väldigt kort stund bröt han ihop och ville byta från batmandräkten till vanliga kläder – sen var han på topphumör igen, resten av dagen. ♥

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

