Gentestning idag – allt för forskningen! ;)

Nä men jag anser att det är ett litet bidrag (flera sådana eftersom vi varit med i varje projekt vi tillfrågats om) vi faktiskt kan ge… ärftligheten från mamma Urkrafts sida (via morfar) är tydlig men förhoppningsvis kan vårt och andras bidrag öka förståelse och göra saker lättare i framtiden för barn med särskilda svårigheter.

Sen vore det ju fantastiskt och samhället justerade sina svårigheter med människor…

… om människan öppnade ögonen för att i nästa steg skapa ett helhetstänk, omtanke inför allt levande och en livsstil i harmoni, med hållbarhet.

* * *

Jag och sköterskorna var lika imponerade när Viktor nyfiket och helt lugnt tittade på när hans gener flödade ut i teströret (var test kostar 10000 kr!), visst blir man varm, glad och lite stolt och än mer rörd när sköterskorna påpekar vilket bra jobb mamma gjort…

Hm jag gillar ju blodprov och kanske är det genetiskt överfört 😉 eller så känner och integrerar Viktor mitt lugn (med ett stänk av mammablödighet).

 

”Fågelvägen” – På Astrid Lindgrens Barnsjukhus (Karolinska Universitetssjukhuset) på väg upp till neuropediatriska mottagningen.

Vissa prover sparas i en så kallad biobank. Biobankslagen säger att du skall få information och ge ditt samtycke till att ditt eller ditt barns prover sparas och vad proverna får användas till. Vill du veta mer kan du fråga din läkare eller läsa på www.biobanksverige.se. Informationen finns också på mottagningen.



Lördagsfikat i ekologiskt skumbad, med ekologisk Smakis, efter gf/cf/sf cocosboll från Ländia.

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

