Ilningar i tänderna?

Tja det kanske låter lite halleluja med ofarliga medel som botar sådant som giftiga mediciner inte rår på… tro vad man vill men för mig och många andra fungerar det (nej inte på allt och alla, men på många och mot mycket).

Jag har under flera år lidit av mer eller mindre kraftiga ilningar i tänderna, främst pga av något blottade tandhalsar. I övrigt är tandhälsan god och jag besöker min tandläkare en gång per år.

De tre senaste gångerna har tandläkaren ytbehandlat de ilande områdena med något som ska dämpa ilningarna i månader.

Den första gången fungerade det faktiskt en tid, den andra gången sisådär (blev sämre först, sen bättre, sen lika illa igen), senaste gången blev det värre direkt efter och har fortsatt så!

Ibland har det varit som försvunnet, vilket jag nu i efterhand skulle kunna tänka mig sammanföll med de perioder jag druckit Ionosil (Ion Silvers avjoniserade vatten med  kolloidalt silver), vilket jag givetvis inte kan styrka men det låter troligt nu efter jag medvetet provat…

Jag brukar alltså inte inta silvervattnet oralt varje dag efter rekommendation utan periodvis när jag känner första förkylningssymtomen i näsa/hals eller när någon i min närhet börjar bli sjuka (jag har undvikit smitta väldigt många gånger jämfört med tidigare).

Däremot använder jag det med sprayflaska som deodorant, mest välfungerande ”naturdeon” hittills, hellre välgörande silver än skadligt aluminium. 😉

Sprayar även på bett och skrubbsår. EMS-salva som ansiktskräm och på ärr.

Och som allra skönaste lindring – jag behandlar mitt öra varje gång det börjar tjockna på och visar inflammationssymtom.

Nåväl, jag har hört att mormor Urkrafts väninna testat att använda silvervatten mot sina tandilningar och sen några dagar tillbaka har min flaska stått framme – har tagit en klunk om dagen  för jag vill göra slut på den innan jag fyller på den igen.

Två kvällar har jag medvetet tagit en stor klunk och haft kvar i munnen i inte ens fem minuter – jag har sedan även utmanat med iskallt vatten (morgon och kväll när jag dricker mina kosttillskott med) och har inga problem alls med det! 😀

Tänk att jag ”slarvexperimenterar” så pass men lyckas ändå! Jag gillar ju att använda starka uttryck och vill bara säga att det är gudomligt att slippa ilningar! 😀

* * *

Sök i bloggen för mer information om Kolloidalt Silver, eller besök den ögonöppnande tidskriften 2000-talets Vetenskap.

Mer helhetshälsa relaterat till tänderna:

Fluorsköljning – En religion, av Olov Lindal.

”Tron på fluorets välsignelsebringande egenskaper är enligt min mening en av de större medicinska förvillelserna i vår tid.”

Tacka vet jag Urtekrams fluorfria ekologiska tandkräm, kombinerat med ”silvervatten”, säger mamma Urkraft.

Kort om (del av längre artikel) Fluor, av Ingemar Ljungqvist.

Fluor – Ett gift, (hehe jag hade visst gjort ett kort inlägg under samma rubrik i min gamla blogg) Doktor Dahlqvists blogg. Här finns även fler länkar i ämnet.

 

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Detta inlägg publicerades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Hälsa - miljö - livsåskådning och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ilningar i tänderna?

  1. Mormor skriver:

    Visst är det härligt med naturliga medel som fungerar? Jag har börjat att använda Ion silvers EMS-salva som ansiktskräm och även på min torra hud i övrigt. Jag började igår, så jag får väl ge mig till tåls några dagar åtminstone. Den salvan använde K när jag hade sabbat hans nagel så att har förlorade den. Han formligen täckte in hela ytan med EMS varje dag och fick inte en enda inflammation, trots att läkarna hade talat om för honom innan att han får räkna med en jobbig tid med inflammationer på fingertoppen.
    Nu är allt bra igen!!

  2. urenergi skriver:

    Haha härligt! Jag gillar krämen och den är inte dyrare än ”märkeskrämer” i butikerna heller! Tycker att hudirritationer och ärren läker väldigt fint. 🙂

Lämna en kommentar