Uppföljningar och utredning, avklarat – ny diagnos i november?

På förmiddagen idag var vi inne på autismcentret och träffade en logoped för sista kontrollen inför sammanställningen av all, under hösten insamlad, information.

Personligen är jag ganska säker på en aspergerdiagnos (enligt dagens kriterier, etiketter osv) men det ska bli spännande att träffa hela staben samlad och höra vad de har att säga om alla projekt, studier och utredningar vi varit med i – hur det ser ut för just Viktor.

Inte så mycket mer att skriva just nu mer än att min lilla Urkraft är otroligt smart, filosofisk, empatisk och samtidigt väldigt mycket som barn är. Rolig och knasig (jaa jag har medvetet skippat de jobbiga sidorna men de ältas tillräckligt i behandlingskontakter, resursansökan osv osv.). 😉

Det blir mycket resande för snart ska jag åka tillbaka ensam för att närvara på ACT-kurs! 🙂

Fridens!

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autism - och liknande tillstånd/syndrom, Viktor - Lille Urkrafts upptåg och utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

