Stabilt blodsocker … ?? :D

I går kväll gick jag med några vänner och bekanta på informationsträff om näring och Fitline kosttillskott.

De erfarna och kunniga  näringsterapeuterna Anette och Lisa Einarsson gav härligt presenterad och lättbegriplig information i sin föreläsning.

Något jag uppmärksammat med detta sätt att sprida information på och ”sälja” är att jag aldrig känt av någon köphets – så som jag gjort på flertalet homepartyn som kan kännas besläktade i affärsidén, har dock aldrig varit på något sådant där man presenterar så mycket vetenskapligt underlag. 😉

För egen del tycker jag det också är härligt att komma ut och träffa alla dessa olika människor, som ändå är så lika i sitt öppensinnade sökande efter helhetshälsa. Jag lär mig av andra människor i varje möte (vilket jag givetvis gör även i andra sammanhang men än mer där positiva energier flödar).

Så till dagens rubrik:

Ganska kortfattat har jag på sistone reagerat över att jag knappt äter någon frukt längre – jag som varit fruktoman och alltid haft olika frukter nära till hands och på väg någonstans.

Jag har bara noterat detta hastigt ett par gånger och inte direkt kopplat det till något. Det har bara känts lite konstigt eftersom frukt varit lite av min livlina – för att hålla mig gående och för att friska upp. Jag har alltid tagit ”en frukt på vägen” eller haft en som säkerhet med i väskan.

När en av ”användarna” i publiken uttrycker att precis så har det varit för henne sedan hon började dricka Celleenergisetet – då faller polettten ned hos mig – PLING!

Diskussionen handlade då om hur blodsockret stabiliserar sig och jag kommer även på att jag inte känt småätarbehovet sen en tid tillbaka.

Jag försöker ju leva och äta så hälsosamt som jag förmår men visst har jag under dagarna haft ett mer eller mindre tvångsmässigt behov av att småtäa sötsaker – fövisso har jag då oftast valt frukt, russin, mörk choklad och liknande i mindre mängd. Men socker är ändå socker och det var ett behov som inte signalerade sundhet och balans i kroppen. Nu kan jag fokusera mer på grönsaker istället! 😉

Nog för att jag blivit av med grövre och än mer synligt destruktiva beroenden tidigare i livet men jag kan ändå skriva under på att detta är frihet – biokemiskt självstyre istället för att vara förslavad under ett kapat belöningssystem.

* * *

Tillägg:

Nu testade jag precis att ta en extra drink Activize i anslutning till ett träningspass och jäklar i min lilla låda vilket drag det blev i orken!

Benen gick i 180 ett tag och min något fysiskt understimulerade kropp kändes superstark och uthållig – andningsapparaten är dock inte helt synkad än. 😉

PS. Jo jag sippar lite silvervatten också eftersom både Viktor och jag varit småsnuviga fram och tillbaka sen höststarten på dagis. Inga sjukdomar verkar dock bryta ut helt här hemma längre. 😉

Spännande att se efter att även ha druckit Fitline ytterligare några månader och kroppen bekämpat det värsta som legat på vänt, och kommit mer i balans.

Fortsättning följer…

Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

