Mamma Urkraft testar Yoga + samtidig erfarenhet av Fitline

Igår provade jag Satyananda Yoga

Jag har testat yoga (former?), lite halvhjärtat, ett par gånger tidigare men igår kände jag verkligen i hela kroppen, efter ungefär halva tiden, att den skrek – jag älskar, saknar och har längtat efter det här!

Hoppas bara det löser sig med barnvakt så jag kan gå hela kursen! 🙂

– – –

Om detta nu inte var så fantastiskt i sig så hade jag även med mig två väninnor, C – en kurskamrat och U – en bekants bekant jag träffade först för några veckor sedan.

Alla dessa härliga ”sammanträffanden” – möten med människor på samma våglängd – U och jag hade mycket gemensamt och bor dessutom grannar, Yogalokalen ligger i mitt hus.

C och U verkade också koppla ihop intressen när vi fastnade i diskussioner och skratt efter yogapasset – eller vad säger ni? 😉

Både C och U började lustigt nog samtidigt, i fredags, med att dricka Fitline.

C hela setet med  3-månadersabonnemang, U var nyfiken efter jag bara nämnt tillskotten och hade hittat en säljare på nätet – hon testade basic och restorate men missade fantastiska activizedelen.

U påminde oss också om att kosttillskotten kan dras av på eget företag – friskvård!

Bra att ha i åtanke för de som vill testa men inte tycker sig ha råd – dock prioriterar de flesta annorlunda när de väl har testat och fått resultat verkar det som. 😉

Här insåg vi vikten av att gå på infoträff, t.ex. här, och lära oss mer så vi vet vad tillskotten gör i vår kropp och varför.

Men det häftiga är att C som har många krämpor/symtom, med ständigt närvarande huvudvärk – nu är helt fri från huvudvärk!

U tyckte att hon upplevde en större skärpa i sinnena och detta blev väldigt tydligt för henne under Yogautövandet.

När hon nämnde det så insåg jag att det kanske inte bara var yogaformen i sig som gjorde upplevelsen så mycket bättre än tidigare för mig.

Jag upplever också en enorm ny skärpa och fokus på det jag gjorde.

Jag har utövat mindfulness en tid och har ibland svårt med övningen ”kroppsscanning” – antingen har jag somnat eller så har jag svårt att komma till ro, är rastlös i kroppen och har svårt att komma i kontakt med den.

Men igår var jag helt vaken, närvarande och fokuserad även genom avslappningsövningarna – allt påminde mycket om mindfulness (och yogarörelser inkluderas ju där med) – en syster till yogan uttryckte vår yogalärarinna det. Att jag höll mig vaken under en halvtimmes djupavslappning, när hela passet pågick mellan kl . 20-21.45, känns otroligt i sig.

Jag ska försöka få tag i damerna så de kan berätta mer själva hur de upplever skillnaden med att dricka cellenergiprodukterna!

Energi ♥ Liv ♥ kärlek


Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Hälsa - miljö - livsåskådning, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mamma Urkraft testar Yoga + samtidig erfarenhet av Fitline

  1. suddrik skriver:

    Vad avis jag blir på dig med yogan. Jag hatade det i början. Jag gick säkert 25 gånger, spritt över många år, innan jag började gilla det i fjol.

    Ska bli intressant att höra om Fitline (jag är skeptisk 🙂 )

    • urenergi skriver:

      Hm jag är ju så undernärd på fysisk aktivitet, har velat pröva yoga på riktigt en längre tid, plus att jag är så inne i mindfulness och yoga är ju den rörliga formen av det. 🙂

      Klart du är skeptisk, det är ju jag med – alltid även efter jag blivit tydligt övertygad, hahaha! Samma med upplevelserna på retreaten, men det tar vi muntligt senare… 😉

Kommentera

