Tre dagar som morgonpigg!

Även om jag fastnat i teknikens trassel under kvällstid de senaste dagarna så har jag gjort ännu en upptäckt!

Så här på tredje dagen känns det inte som en slumpartad händelse utan något har skett, något har gett morgonstund guld i mund!*

* * *

Jag har under många år varit trött och den uppenbara anledningen – att jag är småbarnsmor till ett ”intensivt” barn – och att sömnen ofta blivit störd på natten , har väl påverkat mig så att jag viftat bort det som fullt naturligt…

Sannolikt har det även påverkat min energinivå att ha varit väldigt stillasittande under år av studier och inte särskilt fysiskt aktiva arbeten vid sidan om.

Inget av detta har ändrat sig på sistone, det enda jag ändrat i livet är att jag regelbundet äter cellenergisetet.

Jag blev förvånad i förrgår morse, hoppfull igår och idag börjar jag känna mig övertygad om att förändring är på gång! Jag har knappast sovit mer än andra nätter, och jag har blivit störd i sömnen med vaknar och vill göra saker! 😀

Tidigare har jag snoozat mig till förseningar och ändå bara känt mig frustrerad och energilös innan jag tvingat mig igång.

Egentligen förväntade jag mig dessutom en försämring nu när hösten och sen vintern är i antågande… jag har nämligen en historia av depression – och senare åtminstone nedstämdhet – ofta kopplad till den kallare, mörkare delen av året…

* * *

Så hoppfullt. Så mysigt och roligt att jag fick läslusten tillbaka och medan Viktor tittade på Bolibompa mös jag vidare under täcket, fullt vaken – och passande nog läste jag ut boken om att vara vaken på ett annat plan: Anthony De Mellos fantastiska bok – Se med öppet sinne.

Ny energi – ny motivation – ökad medvetenhet

Jag har varit lite småförkyld (som de flesta andra nu en tid sen dagisstart), började känna mig lite trött på eftermiddagen efter trevlig ”affärslunch” med min vän Cilla, före detta kurskamrat och förhoppningsvis blivande kollega. 😉

Vi tog en varsin Activizedrink och efter en tid insåg jag att dåsigheten släppt, även om förkylningshängigheten sitter kvar än… Det blir inte mycket kaffe längre, mer än att jag blir sugen av vana och smak. 🙂

*Morgonstund har guld i mund. – Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat.
Översättningar
engelska: The early bird catches the worm. (en)
franska: L’avenir appartient à ceux qui se lèvent tôt. (fr)
tyska: Morgenstund hat Gold im Mund. (ty)
Om Mamma Urkraft

~ Frågor, rådgivning, FitLine: urkraftmw@live.se ~ Dipl. Näringsrådgivare, Samtalsterapeut steg 1, Alkohol- och drogterapeut ~ Anledningen till jag är anonym är för att bloggen exponerar min son, jag är mer öppen än de flesta gällande mig själv så skicka ett mail och vi tar det därifrån. ~
Det här inlägget postades i Alternativa läkemedel och behandlingar, Autismdiet och kosttillskott - recept - råvaror - tips, Näringstillskott och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tre dagar som morgonpigg!

  1. Tanja skriver:

    Vad härligt att läsa! Visst är det underbart att man kan vara PIGG på morgonen?? Jag upplevde precis samma sak efter ååår av trötthet! Känner jag att en förkylning är på G tar jag dubbelt av allt för att riktigt hjälpa kroppen 🙂

    • urenergi skriver:

      Åh tack för tipset!! Jag brukar ju dra i mig extra silvervatten när förkylningarna börjar visa sig… har visst missat det den här gången, ska öka på ALLT! 😛

Kommentera

